Kreatywna praca z książką. Sieć nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i bibliotekarzy
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele szkół podstawowych uczący w klasach I-III (I etap edukacyjny), nauczyciele świetlic szkolnych, nauczyciele bibliotekarze
O szkoleniu / programie:
Nasz cel to dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Książki, słowa i ekspresja plastyczna staną się punktem wyjścia do wspólnej pracy.
Spotkania stacjonarne (w razie konieczności online).
Na każde spotkanie obowiązuje elektroniczna rejestracja – po zalogowaniu do swojego konta w CEN.
- Spotkanie organizacyjne – planowanie pracy sieci – 24.09.2021 r., godz. 15.30–17.00, warsztaty stacjonarne – 2 godz. dyd. prowadząca: Dominika Ringwelska
- Zdrowie na talerzu i w literaturze. – 29.10.2021 r., godz. 15.30–17.00, warsztaty stacjonarne – 2 godz. dyd. prowadząca: Dominika Ringwelska
Podczas spotkania skupimy się na książkach kulinarnych dla dzieci. Przyjrzymy się treści oraz formie wizualnej omawianych publikacji. - Świąteczny nastrój – literatura dla dzieci i moc kreatywnych, zimowych pomysłów – 26.11.2021 r., godz. 15.30–17.00, warsztaty stacjonarne – 2 godz. dyd. prowadząca: Dominika Ringwelska
To trzecie spotkanie uczestników sieci. Nasz cel to dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Książki, słowa i ekspresja plastyczna staną się punktem wyjścia do wspólnej pracy. Spotkanie zostanie poświęcone nastrojowym tekstom literackim związanym z Bożym Narodzeniem oraz kreatywnym zimowym pomysłom, co wprowadzi nas w świąteczną atmosferę. - Między słowem a obrazem – wielki potencjał ilustracji – 21.01.2022 r., godz. 15.30–17.00, warsztaty stacjonarne – 2 godz. dyd. prowadząca: Dominika Ringwelska
To czwarte spotkanie uczestników sieci. Nasz cel to dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Książki, słowa, rysunki i ekspresja plastyczna staną się punktem wyjścia do zaplanowanych działań. Spotkanie zostanie poświęcone pracy z ilustracją. Porozmawiamy o tym, jak ważna jest wizualizacja treści w książkach dla dzieci. Przypomnimy, jak wiele funkcji spełnia ilustracja. - Między słowem a obrazem – wielki potencjał ilustracji – 4.03.2022 r., godz. 15.30–17.00, warsztaty stacjonarne – 2 godz. dyd. prowadząca: Dominika Ringwelska
To piąte spotkanie uczestników sieci. Będziemy kontynuować temat dotyczący roli ilustracji w literaturze dla dzieci. Nasz cel to dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Książki, słowa, rysunki i ekspresja plastyczna staną się punktem wyjścia do zaplanowanych działań. Porozmawiamy o tym, jak ważna jest wizualizacja treści w książkach dla dzieci. Przypomnimy, jak wiele funkcji spełnia ilustracja.
Warunki uzyskania zaświadczenia: udział w spotkaniach sieci.
Odniesienie do podstawy programowej: Podstawa programowa edukacji wczesnoszkolnej I. Edukacja polonistyczna. 1. Osiągnięcia w zakresie słuchania. 2. Osiągnięcia w zakresie mówienia. 3. Osiągnięcia w zakresie czytania. 4. Osiągnięcia w zakresie pisania. 5. Osiągnięcia w zakresie kształcenia językowego. 6. Osiągnięcia w zakresie samokształcenia. V. Edukacja plastyczna. 1. Osiągnięcia w zakresie percepcji wizualnej, obserwacji i doświadczeń. 2. Osiągnięcia w zakresie działalności ekspresji twórczej. 3. Osiągnięcia w zakresie recepcji sztuk plastycznych.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:
2. Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.
4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
6. Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.
Forma i czas trwania:
Termin:
24 września 2021 (piątek) - 27 maja 2022 (piątek)
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikowania danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnictwo w spotkaniach online. Osoby, które wcześniej potwierdziły swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Informacje techniczne. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji / programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do zaliczenia obecności) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, obecność jest zaliczana tylko jednej osobie, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające. Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący swoje dane osobowe podczas webinaru (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują po zakończeniu rocznej pracy sieci:
- materiały (drukowane lub link do wersji elektronicznej) – jeśli nie zostały przekazane wcześniej po spotkaniach zgodnie z ustaleniami z prowadzącym,
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min.,
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – z wymienioną liczbą spotkań, w których dana osoba brała udział i opisem rodzaju zaangażowania (np. prezentacja doświadczenia/rozwiązania).
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
24
Koordynator:
Dominika Ringwelska
nauczyciel konsultant ds. diagnoz i analiz oraz edukacji polonistycznej i kulturalno-artystycznej
e-mail: dominika.ringwelska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 02
Zobacz serwis tematyczny PCEN: Język polski i wiedza o kulturze