Kreatywna praca z książką. Sieć nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i bibliotekarzy

Adresaci:

nauczyciele szkół podstawowych uczący w klasach I-III  (I etap edukacyjny), nauczyciele świetlic szkolnych, nauczyciele bibliotekarze

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Nasz cel to dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Książki, słowa i ekspresja plastyczna staną się punktem wyjścia do wspólnej pracy.

Spotkania stacjonarne (w razie konieczności online).
Na każde spotkanie obowiązuje elektroniczna rejestracja – po zalogowaniu do swojego konta w CEN.

 

 

  1. Spotkanie organizacyjne – planowanie pracy sieci  24.09.2021 r., godz. 15.30–17.00, warsztaty stacjonarne 2 godz. dyd. prowadząca: Dominika Ringwelska
  2. Zdrowie na talerzu i w literaturze.  29.10.2021 r., godz. 15.30–17.00, warsztaty stacjonarne 2 godz. dyd. prowadząca: Dominika Ringwelska
    Podczas spotkania skupimy się na książkach kulinarnych dla dzieci. Przyjrzymy się treści oraz formie wizualnej omawianych publikacji.
  3. Świąteczny nastrój – literatura dla dzieci i moc kreatywnych, zimowych pomysłów  26.11.2021 r., godz. 15.30–17.00, warsztaty stacjonarne 2 godz. dyd. prowadząca: Dominika Ringwelska
    To trzecie spotkanie uczestników sieci. Nasz cel to dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Książki, słowa i ekspresja plastyczna staną się punktem wyjścia do wspólnej pracy. Spotkanie zostanie poświęcone nastrojowym tekstom literackim związanym z Bożym Narodzeniem oraz kreatywnym zimowym pomysłom, co wprowadzi nas w świąteczną atmosferę.
  4. Między słowem a obrazem – wielki potencjał ilustracji  21.01.2022 r., godz. 15.30–17.00, warsztaty stacjonarne 2 godz. dyd. prowadząca: Dominika Ringwelska
    To czwarte spotkanie uczestników sieci. Nasz cel to dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Książki, słowa, rysunki i ekspresja plastyczna staną się punktem wyjścia do zaplanowanych działań. Spotkanie zostanie poświęcone pracy z ilustracją. Porozmawiamy o tym, jak ważna jest wizualizacja treści w książkach dla dzieci. Przypomnimy, jak wiele funkcji spełnia ilustracja.
  5. Między słowem a obrazem – wielki potencjał ilustracji  4.03.2022 r., godz. 15.30–17.00, warsztaty stacjonarne 2 godz. dyd. prowadząca: Dominika Ringwelska
    To piąte spotkanie uczestników sieci. Będziemy kontynuować temat dotyczący roli ilustracji w literaturze dla dzieci. Nasz cel to dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Książki, słowa, rysunki i ekspresja plastyczna staną się punktem wyjścia do zaplanowanych działań. Porozmawiamy o tym, jak ważna jest wizualizacja treści w książkach dla dzieci. Przypomnimy, jak wiele funkcji spełnia ilustracja.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

udział w spotkaniach sieci.

Odniesienie do podstawy programowej: 

Podstawa programowa edukacji wczesnoszkolnej

I.              Edukacja polonistyczna.

1.             Osiągnięcia w zakresie słuchania.

2.             Osiągnięcia w zakresie mówienia.

3.             Osiągnięcia w zakresie czytania.

4.             Osiągnięcia w zakresie pisania.

5.             Osiągnięcia w zakresie kształcenia językowego.

6.             Osiągnięcia w zakresie samokształcenia.

V.            Edukacja plastyczna.

1.             Osiągnięcia w zakresie percepcji wizualnej, obserwacji i doświadczeń.

2.             Osiągnięcia w zakresie działalności ekspresji twórczej.

3.             Osiągnięcia w zakresie recepcji sztuk plastycznych.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:

2. Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.

4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.

6. Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.

Forma i czas trwania:

sieć współpracy i samokształcenia,  10 godz. dydaktycznych

Termin:

24 września 2021 (piątek) - 27 maja 2022 (piątek)

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikowania danych  na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Uczestnictwo w spotkaniach online. Osoby, które wcześniej potwierdziły swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online  w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  • Informacje techniczne. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji / programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
  • Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do zaliczenia obecności) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, obecność jest zaliczana tylko jednej osobie, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające. Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący swoje dane osobowe podczas webinaru (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują po zakończeniu rocznej pracy sieci:
  • materiały (drukowane lub link do wersji elektronicznej) – jeśli nie zostały przekazane wcześniej po spotkaniach zgodnie z ustaleniami z prowadzącym, 
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min.,
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – z wymienioną liczbą spotkań, w których dana osoba brała udział i opisem rodzaju zaangażowania (np. prezentacja doświadczenia/rozwiązania).

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

24

Koordynator:

Dominika Ringwelska grafika

Dominika Ringwelska

nauczyciel konsultant ds. diagnoz i analiz oraz edukacji polonistycznej i kulturalno-artystycznej

e-mail: dominika.ringwelska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 02

Zobacz serwis tematyczny PCEN: Język polski i wiedza o kulturze