KRET. Sieć nauczycieli pracujących kreatywnie
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczycielki i nauczyciele placówek oświatowych woj. pomorskiego, uczestniczki treningów kreatywności
O szkoleniu / programie:
Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli pracujących kreatywnie KRET działa od czerwca 2016 r. Skupia nauczycielki różnych przedmiotów i etapów edukacyjnych, które uczestniczyły w treningu kreatywności lub zostały zarekomendowane przez inne uczestniczki sieci. Podczas spotkań dzielimy się wiedzą, doświadczeniem oraz nowymi pomysłami, które pozwalają rozwijać kreatywność uczniów i urozmaicają zajęcia edukacyjne.
Tematyka spotkań zostanie ustalona na pierwszym spotkaniu zgodnie z potrzebami uczestniczek i uczestników.
Na każde spotkanie obowiązuje elektroniczna rejestracja – po zalogowaniu do swojego konta w CEN.
- KRET. Sieć nauczycieli pracujących kreatywnie. Spotkanie inaugurujące. Twórcza rozgrzewka – 25.09.2021 r., godz. 11.00-14.00, spotkanie sieci – 4 godz. dyd. prowadząca: Urszula Kornas-Krzyżykowska
- Scrapbook – 4.12.2021 r., godz. 10.00-13.00, spotkanie sieci – 4 godz. dyd. prowadząca: Urszula Kornas-Krzyżykowska
- Podebatujmy sobie nieco – małe warsztaty wokół debaty oksfordzkiej – 5.03.2022 r., godz. 9.30-13.00, spotkanie sieci – 4 godz. dyd. prowadzące: Urszula Kornas-Krzyżykowska, Agnieszka Ławicka
-
Czym jest poezja blackout? Kraina liczb – gra matematyczna – 7.05.2022 r., godz. 9.00-12.15, spotkanie sieci – 4 godz. dyd. prowadząca: Urszula Kornas-Krzyżykowska
Warunki uzyskania zaświadczenia: udział w spotkaniach sieci
Odniesienie do podstawy programowej: Spotkania sieci korespondują z zapisami podstawy programowej: „Kształcenie ogólne w szkole podstawowej ma na celu: rozwijanie kompetencji, tj.: kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczości”
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:
2. Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.
4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
Forma i czas trwania:
Termin:
25 września 2021 (sobota) - 31 maja 2022 (wtorek)
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikowania danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnictwo w spotkaniach online. Osoby, które wcześniej potwierdziły swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Informacje techniczne. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji / programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do zaliczenia obecności) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, obecność jest zaliczana tylko jednej osobie, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające. Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący swoje dane osobowe podczas webinaru (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują po zakończeniu rocznej pracy sieci:
- materiały (drukowane lub link do wersji elektronicznej) – jeśli nie zostały przekazane wcześniej po spotkaniach zgodnie z ustaleniami z prowadzącym,
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min.,
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – z wymienioną liczbą spotkań, w których dana osoba brała udział i opisem rodzaju zaangażowania (np. prezentacja doświadczenia/rozwiązania).
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
25
Koordynator:
Urszula Kornas-Krzyżykowska
nauczyciel konsultant ds. nauczania kreatywnego oraz edukacji matematycznej (szkoły ponadpodstawowe)
e-mail: urszula.kornas-krzyzykowska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 07