Laboratoria Przyszłości – sieć koordynatorów szkolnych

Adresaci:

koordynatorzy szkolni programu „Laboratoria Przyszłości”; szkoły podstawowe; ogólnokształcące szkoły artystyczne (publiczne i niepubliczne).

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Powołanie i funkcjonowanie sieci współpracy i samokształcenia Laboratoria Przyszłości ma na celu wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”. Chcemy w ten sposób pomóc Państwu w pełnieniu nowej roli – koordynatorów oraz dać przestrzeń do regularnego dzielenia się i wzajemnego inspirowania. Planowane są co najmniej 4 spotkania (w formie on- i off-line) min. 2-godzinne w ciągu roku szkolnego. Zakres tematyczny kolejnych spotkań sieci oraz dalsze szczegóły organizacyjne zostaną wypracowane podczas pierwszego spotkania. Zapraszamy serdecznie do udziału!

Na każde spotkanie obowiązuje elektroniczna rejestracja – po zalogowaniu do swojego konta w PCEN.

 

  1. Laboratoria Przyszłości ­i co dalej? – 13.09.2022 r., godz. 16.00–17.30, spotkanie sieci – 2 godz. dydaktyczne, prowadzący: Beata Symbor
    Pierwsze spotkanie sieci koordynatorów szkół podstawowych programu „Laboratorium Przyszłości” w województwie pomorskim.
  2. Laboratoria Przyszłości – Szkolne Koło Filmowe cz. I – 22.11.2022 r., godz. 16.15–18.30, filmowe warsztaty stacjonarne – 3 godz. dydaktyczne, prowadzący: Mirosław Kasprzyk (So Blue-sky)
    Tematyka drugiego spotkania sieci: dlaczego warto nauczyć się produkcji filmowej? Jak powstaje pomysł na film? Jak prawidłowo opracować projekt filmowy? Jak stworzyć interesującą historię filmową, taką, która zatrzyma widza, wywoła emocje? Zasady tworzenia przekazów filmowych. Język filmu. Zasady oświetlenia, dźwięku, scenografii, pracy z kamerą i green boxem.
  3. Laboratoria Przyszłości – Szkolne Koło Filmowe cz. II – 29.11.2022 r., godz. 16.15–18.30, filmowe warsztaty stacjonarne – 3 godz. dydaktyczne, prowadzący: Mirosław Kasprzyk (So Blue-sky)
  4. Laboratoria Przyszłości w Szkole Podstawowej nr 27 im. Dzieci Zjednoczonej Europy w Gdańsku – 13.12.2022 r., godz. 16.00–17.30, wizyta studyjna – 2 godz. dydaktyczne, prowadzący: Adam Perzyński – dyrektor SP nr 27 w Gdańsku 
    Czwarte spotkanie sieci koordynatorów szkół podstawowych programu „Laboratoria Przyszłości” w województwie pomorskim.
  5. Laboratorium Przyszłości – koordynacja a zarządzanie motywacją – 14.03.2023 r., godz. 16.30–18.00, webinarium – 2 godz. dydaktyczne, prowadzący:
    Webinarium pozwoli na zrozumienie mechanizmów odpowiedzialnych za motywację do działania. Podczas spotkania postaramy się znaleźć odpowiedź na pytania, które nas nurtują: Czy mamy wpływ na zaangażowanie swoje i innych w proces realizacji programu „Laboratorium Przyszłości” (jeśli tak, to jaki)? Jak tym procesem zarządzać? Jak sprawić, by zainteresowanie zakupionym sprzętem nie malało, zarówno  wśród dzieci, jak i nauczycieli?
  6. Laboratoria Przyszłości a sztuczna inteligencja – 30.05.2023 r., godz. 16.00–18.15, warsztaty stacjonarne w PCEN – 3 godz. dydaktyczne, prowadząca: Beata Symbor
    Podczas spotkania, na które serdecznie zapraszam, nauczyciele dowiedzą się, jakie narzędzia sztucznej inteligencji warto wykorzystać w edukacji. Omówione zostaną sposoby integracji rozwiązań AI z działalnością Laboratoriów Przyszłości. Testowanie aplikacji zakończy dyskusja na temat przyszłości zawodu nauczyciela oraz podsumowanie pracy sieci koordynatorów LP.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

uczestnictwo w spotkaniach.

Odniesienie do podstawy programowej: 

interdyscyplinarność i innowacyjność w realizacji podstawy programowej, na zajęciach dodatkowych, kołach zainteresowań, w przygotowaniach do konkursów etc.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:

7. Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.

8. Wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.

Forma i czas trwania:

sieć współpracy i samokształcenia,  10 godz. dydaktycznych

Termin:

13 września 2022 (wtorek) - 30 czerwca 2023 (piątek)

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikowania danych  na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Uczestnictwo w spotkaniach online. Osoby, które wcześniej potwierdziły swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online  w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  • Informacje techniczne. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji / programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
  • Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do zaliczenia obecności) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, obecność jest zaliczana tylko jednej osobie, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające. Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący swoje dane osobowe podczas webinaru (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują po zakończeniu rocznej pracy sieci:
  • materiały (drukowane lub link do wersji elektronicznej) – jeśli nie zostały przekazane wcześniej po spotkaniach zgodnie z ustaleniami z prowadzącym, 
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min.,
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – z wymienioną liczbą spotkań, w których dana osoba brała udział i opisem rodzaju zaangażowania (np. prezentacja doświadczenia/rozwiązania).

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

45

Koordynator:

Beata Symbor grafika

Beata Symbor

nauczyciel konsultant ds. nauczania kreatywnego oraz kompetencji cyfrowych

e-mail: beata.symbor@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 29

Zobacz serwis tematyczny PCEN: Biblioteka i TIK