Praktyczna realizacja doradztwa zawodowego w szkole – sieć współpracy doradców zawodowych

Adresaci:

doradcy edukacyjno-zawodowi oraz nauczyciele realizujący zadania doradztwa zawodowego zatrudnieni w szkołach i placówkach (również przedszkolach) województwa pomorskiego.

Termin:

17 marca 2022 (czwartek) - 30 czerwca 2022 (czwartek)

Wstępnie zaplanowano 4 spotkania.

Forma i czas trwania:

sieć współpracy i samokształcenia,  10 godz. dydaktycznych

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Zapraszamy do współpracy szkolnych doradców edukacyjno-zawodowych oraz nauczycieli realizujących zadania doradztwa zawodowego w pomorskich szkołach i placówkach. Głównym celem sieci jest wsparcie szkolnych doradców edukacyjno-zawodowych w realizacji ich zadań. Doradcy współpracujący w sieci podczas zaplanowanych spotkań wymienią się pomysłami, rozwiązaniami stosowanymi w codziennej pracy z uczniami. Tematyka cyklicznych spotkań będzie dotyczyć m.in.: praktycznego wymiaru realizacji doradztwa zawodowego, zastosowania różnorodnych pomocy dydaktycznych, wsparcia doradców ze strony instytucji rynku pracy, orientacji i preorientacji zawodowej. Utworzony zespół nauczycieli podejmie wyzwanie dotyczące rozwoju kompetencji nie tylko zawodowych, kluczowych dla przyszłości naszego województwa.

Do uczestnictwa w pracach sieci zachęcamy wszystkich doradców edukacyjno-zawodowych oraz nauczycieli zajmujących się tematyką związaną ze szkolnym doradztwem zawodowym.

Terminy i zagadnienia poruszane na kolejnych spotkaniach sieci będą podawane sukcesywnie.

Koordynacją prac sieci zajmie się doświadczona doradczyni edukacyjno-zawodowa p. Katarzyna Chojecka – Powiatowy Doradca Zawodowy – Powiat Gdański

Na każde spotkanie obowiązuje elektroniczna rejestracja – po zalogowaniu uczestnika do swojego konta w CEN-ie. 

 

  1. Pomoce dydaktyczne w doradztwie zawodowym  – 17.03.2022 r., godz. 16.30-18.00, warsztaty online – 2 godz. dyd. prowadząca: Katarzyna Chojecka
    Pierwsze spotkanie sieci będzie miało formę warsztatów online. Podczas warsztatów swoim doświadczeniem w zakresie stosowanych metod oraz wykorzystywanych pomocy dydaktycznych podzielą się doradcy zawodowi.
  2. Drugie spotkanie sieci współpracy doradców zawodowych – 28.04.2022 r., godz. 16.30-18.00, warsztaty online – 2 godz. dyd. prowadząca: Katarzyna Chojecka
    Drugie spotkanie sieci będzie miało formę warsztatów online.
    Tematyka spotkania;
    Dni Otwarte szkół – promocja kierunków kształcenia.
    Kompetencje w roli głównej.
    Narzędzia diagnostyczne w doradztwie zawodowym na wybranym modelu.
  3. Trzecie spotkanie sieci współpracy doradców zawodowych – 24.05.2022 r., godz. 16.00-18.15, warsztaty stacjonarne, CEN, s. 113 – 3 godz. dyd. prowadząca: Katarzyna Chojecka
    Celem spotkania sieci jest poszerzenie kompetencji doradcy zawodowego w szkole poprzez poznawanie nowych narzędzi diagnostycznych, pomocy dydaktycznych oraz metod ewaluacji działań w doradztwie zawodowym.
  4. Czwarte spotkanie sieci współpracy doradców zawodowych – 23.06.2022 r., godz. 16.00-18.15, warsztaty online – 3 godz. dyd. prowadząca: Katarzyna Chojecka
    IV spotkanie sieci będzie miało formę warsztatów online. Tematyka spotkania: cztery obszary doradztwa zawodowego w praktyce szkolnej; raportowanie; ewaluacja.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

1. Obecność uczestnika na co najmniej dwóch spotkaniach sieci.

2. Uczestnik spełniający warunek 1. otrzyma zaświadczenie z wyszczególnionym zakresem tematycznym spotkań, na których był obecny.

Odniesienie do podstawy programowej: 

treści programowe z zakresu doradztwa zawodowego określone w załącznikach do Rozporządzenia MEN z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. 2019 poz. 325 ze zm.).

Zapisy zawarte w Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030, „Działanie 6. Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych kadr uczących w edukacji formalnej”.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:

5. Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozaformalnej, w tym uczeniu się dorosłych.

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikowania danych  na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Jeżeli masz specjalne potrzeby związane z udziałem w pracy sieci, prosimy o ich zgłoszenie koordynatorowi. Dzięki temu odpowiednio przygotujemy miejsce spotkań stacjonarnych i/lub zdalnych i zapewnimy Ci stosowny komfort pracy.   
  8. Uczestnictwo w spotkaniach online. Osoby, które wcześniej potwierdziły swój udział, najpóźniej na około 2 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online  w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  • Informacje techniczne. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). Zalecamy udział w spotkaniu poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  • Identyfikacja uczestnika spotkania (niezbędna do zaliczenia obecności) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, obecność jest zaliczana tylko jednej osobie, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające. Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący swoje dane osobowe podczas spotkania zdalnego (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują po zakończeniu rocznej pracy sieci:
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – z wymienioną liczbą spotkań, w których dana osoba brała udział i opisem rodzaju zaangażowania (np. prezentacja doświadczenia/rozwiązania),
  • materiały (drukowane lub link do wersji elektronicznej) – jeśli nie zostały przekazane wcześniej po spotkaniach zgodnie z ustaleniami z prowadzącym, 
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min.

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

30

Koordynator:

Joanna Aleksandrowicz grafika

Joanna Aleksandrowicz

specjalista ds. edukacji wczesnej

e-mail: joanna.aleksandrowicz@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 20

Zobacz serwis tematyczny PCEN: Wczesna edukacja