Przedsiębiorczy nauczyciel – sieć nauczycieli podstaw przedsiębiorczości

Adresaci:

nauczyciele podstaw przedsiębiorczości województwa pomorskiego.

Termin:

31 maja 2022 (wtorek) - 14 czerwca 2022 (wtorek)

Forma i czas trwania:

sieć współpracy i samokształcenia,  4 godz. dydaktyczne

Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Przedsiębiorczość – jako umiejętność gospodarowania czasem w celu zaspokojenia potrzeb zarówno swoich, jak i cudzych – w pracy nauczyciela ma wymiar ekonomicznego gospodarowania zasobami nauczyciela, by mogły być one jak najefektywniej wykorzystane przez uczniów w ich rozwoju.

Wiele instytucji i organizacji dzieli się swoimi zasobami, udzielając dostępu do materiałów edukacyjnych, a rolą nauczyciela jest ich odnajdywanie i wykorzystywanie w procesie dydaktycznym.

Chciałbym zachęcić nauczycieli podstaw przedsiębiorczości do wykorzystywania dostępnych źródeł i materiałów dydaktycznych przygotowanych m.in. przez Narodowy Bank Polski, Warszawską Giełdę Papierów Wartościowych, Zakład Ubezpieczeń Społecznych. A ponadto zainspirować do pracy z uczniem zdolnym, przygotowującym się do olimpiad przedmiotowych takich, jak np.: Olimpiada Przedsiębiorczości, Olimpiada Ekonomiczna czy Olimpiada „Wiedzieć więcej o ubezpieczeniach społecznych”.

Sieć ma pomóc nauczycielom w wymianie doświadczeń i dobrych praktyk, a także wzajemnym inspirowaniu się podczas przygotowania uczniów do wejścia w „ekonomię życia dorosłego”.

 

  1. Zawiązanie sieci, ustalenie potrzeb i zainteresowań jej członków – 31.05.2022 r., godz. 14.30-16.00, spotkanie online – 2 godz. dyd. prowadzący: Piotr Gwit
    Celem spotkania jest poznanie się nauczycieli uczących podstaw przedsiębiorczości, omówienie zasad działania sieci oraz ustalenie treści współpracy i samokształcenia.
    Nauczyciele zapoznają się z możliwościami korzystania z baz danych i zasobami portali internetowych mających na celu wspomaganie pracy dydaktycznej oraz metodycznej nauczycieli podstaw przedsiębiorczości.
    Celem spotkania jest wymiana doświadczeń, które pojawiają się podczas realizacji podstawy programowej z podstaw przedsiębiorczości poprzez wykorzystanie dostępnych w sieci materiałów dydaktycznych.
    Nauczyciel dowie się o możliwości dostępu do informacji kodowanych, pomocnych podczas realizacji programu nauczania.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

frekwencja powyżej 80%.

Odniesienie do podstawy programowej: 

lekcje podstaw przedsiębiorczości wspierają uczniów w samorozwoju oraz chęci inwestowania w siebie i uczenia się przez całe życie, w sytuacji dynamicznie zmieniających się warunków otoczenia i rozwoju gospodarki opartej na wiedzy.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:

3. Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Szersze i przemyślane wykorzystanie w tym względzie m.in. wycieczek edukacyjnych.

5. Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozaformalnej, w tym uczeniu się dorosłych.

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikowania danych  na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Jeżeli masz specjalne potrzeby związane z udziałem w pracy sieci, prosimy o ich zgłoszenie koordynatorowi. Dzięki temu odpowiednio przygotujemy miejsce spotkań stacjonarnych i/lub zdalnych i zapewnimy Ci stosowny komfort pracy.   
  8. Uczestnictwo w spotkaniach online. Osoby, które wcześniej potwierdziły swój udział, najpóźniej na około 2 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online  w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  • Informacje techniczne. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). Zalecamy udział w spotkaniu poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  • Identyfikacja uczestnika spotkania (niezbędna do zaliczenia obecności) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, obecność jest zaliczana tylko jednej osobie, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające. Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący swoje dane osobowe podczas spotkania zdalnego (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują po zakończeniu rocznej pracy sieci:
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – z wymienioną liczbą spotkań, w których dana osoba brała udział i opisem rodzaju zaangażowania (np. prezentacja doświadczenia/rozwiązania),
  • materiały (drukowane lub link do wersji elektronicznej) – jeśli nie zostały przekazane wcześniej po spotkaniach zgodnie z ustaleniami z prowadzącym, 
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min.

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

15

Koordynator:

Piotr Gwit grafika

Piotr Gwit

nauczyciel doradca metodyczny ds. podstaw przedsiębiorczości oraz biznesu i zarządzania

e-mail: p.gwit.doradca@pcen.gda.pl