Sieć Dyrektorów Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych

Adresaci:

dyrektorzy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Sieć jako forma doskonalenia zakłada wzajemne uczenie się poprzez wymianę doświadczeń, nawiązywanie nowych kontaktów zawodowych i współpracę, a także wspólne rozwiązywanie problemów oraz dzielenie się pomysłami. Zaplanowano w bieżącym roku szkolnym cztery spotkania (każde po 3 godziny dydaktyczne) oraz pracę własną uczestników pomiędzy spotkaniami. Zakres tematyczny kolejnych spotkań sieci oraz dalsze szczegóły organizacyjne zostaną wypracowane podczas pierwszego spotkania.
Pierwsze i czwarte spotkanie, jeśli pozwoli na to sytuacja epidemiologiczna i takie będzie zapotrzebowanie uczestników, odbywać się będzie w formie stacjonarnej. Pozostałe dwa odbędą się w formie zdalnej.
Na każde spotkanie obowiązuje elektroniczna rejestracja – po zalogowaniu do swojego konta w CEN.

 

  1. Sieć Dyrektorów Poradni Psychologiczno-PedagogicznychPomoc pedagogiczno-psychologiczna w sytuacji kryzysu  6.10.2021 r., godz. 10.00-13.00, warsztaty stacjonarne, CEN Gdańsk – 3 godz. dyd. prowadząca: Marzena Kozłowska
    Pierwsze spotkanie, jeśli pozwoli na to sytuacja epidemiologiczna i takie będzie zapotrzebowanie uczestników, odbędzie się w formie stacjonarnej. Będzie dotyczyć wdrażania działań uwzględniających zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów oraz zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19, a także wzmacniających pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa.
  2. Stres i sposoby radzenia sobie z nim w sytuacjach kryzysowych – 1.04.2022 r., godz. 10.00-12.30, warsztaty stacjonarne, CEN Gdańsk – 3 godz. dyd. prowadząca: Marzena Kozłowska
    Drugie spotkanie dotyczy rozwijania wśród uczestników umiejętności rozpoznawania i redukcji poziomu stresu, lęku, poszerzenia samoświadomości, wzmocnienia poczucia własnej wartości oraz poznania sposobów radzenia sobie z negatywnymi emocjami. Celem szkolenia jest wspieranie nauczycieli w udzielaniu pomocy pedagogiczno-psychologicznej, a przede wszystkim poszerzaniu ich wiedzy i podnoszeniu kompetencji w tym obszarze podczas pracy z uczniami. Szkolenie dotyczy wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej, wywołanej aktualnym kryzysem oraz pandemią, wzmacniającego pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

uczestnictwo w spotkaniach.

Odniesienie do podstawy programowej: 

Szkolenie odnosi się do zapisów w Preambule podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, dotyczących uczniów z niepełnosprawnościami, oraz zapisów mających związek z szeroko pojętym zdrowiem, bezpieczeństwem, profilaktyką i wychowaniem.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:

1. Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie oraz realizację zadań programu wychowawczo-profilaktycznego.

2. Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.

4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.

Forma i czas trwania:

sieć współpracy i samokształcenia,  12 godz. dydaktycznych

Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.

Termin:

16 września 2021 (czwartek) - 10 czerwca 2022 (piątek)

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikowania danych  na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Uczestnictwo w spotkaniach online. Osoby, które wcześniej potwierdziły swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online  w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  • Informacje techniczne. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji / programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
  • Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do zaliczenia obecności) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, obecność jest zaliczana tylko jednej osobie, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające. Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący swoje dane osobowe podczas webinaru (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują po zakończeniu rocznej pracy sieci:
  • materiały (drukowane lub link do wersji elektronicznej) – jeśli nie zostały przekazane wcześniej po spotkaniach zgodnie z ustaleniami z prowadzącym, 
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min.,
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – z wymienioną liczbą spotkań, w których dana osoba brała udział i opisem rodzaju zaangażowania (np. prezentacja doświadczenia/rozwiązania).

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

15

Koordynator:

Marzena Kozłowska grafika

Marzena Kozłowska

nauczyciel konsultant ds. wspomagania pracy szkół oraz pedagogiki

e-mail: marzena.kozlowska@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 51