Sieć nauczycieli chemii – Zdolni z Pomorza

Sieć nauczycieli chemii – Zdolni z Pomorza

Adresaci:

nauczyciele chemii – zamieszkujący na terenie woj. pomorskiego, którzy złożyli kompletną papierową wersję dokumentacji udziału w projekcie (warunek konieczny).

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Spotkania sieci współpracy i samokształcenia chemików w ramach projektu „Zdolni z Pomorza” to przestrzeń do działania, dzielenia się swoim doświadczeniem, wymiany dobrych praktyk oraz podejmowania wspólnych inicjatyw związanych z tematyką ucznia zdolnego. To także zdobywanie i poszerzanie wiedzy poprzez szkolenia, seminaria z ekspertami.

 

  1. Chemiczne „Laboratoria Przyszłości” w praktyce! – część I – 22.10.2022 r., godz. 9.00–13.30, seminarium sieci: Zespół Szkół Jezuitów im. św. Stanisława Kostki w Gdyni – 6 godz. dyd., prowadząca: Paulina Bigus
    Pierwsze spotkanie sieci w roku szkolnym 2022/2023 jest spotkaniem otwierającym cykl zajęć praktycznych z zakresu wiedzy i metodologii chemicznej. Zgodnie z polityką oświatową państwa głównym celem wszystkich spotkań jest wsparcie nauczycieli w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów (w tym uczniów zdolnych), w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.
  2. Chemiczne „Laboratoria Przyszłości” w praktyce! – część II – 17.12.2022 r., godz. 9.00–13.30, spotkanie sieci: Zespół Szkół Jezuitów im. św. Stanisława Kostki w Gdyni – 6 godz. dyd., prowadząca: Paulina Bigus
    Drugie spotkanie (seminarium) z cyklu zajęć praktycznych z zakresu wiedzy i metodologii chemicznej. Zgodnie z polityką oświatową państwa głównym celem wszystkich spotkań jest wsparcie nauczycieli w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów (w tym uczniów zdolnych), w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.
  3. Chemiczne „Laboratoria Przyszłości” w praktyce! – część III – 18.02.2023 r., godz. 9.00–13.30, spotkanie sieci – Zespół Szkół Jezuitów im. św. Stanisława Kostki w Gdyni – 6 godz. dyd., prowadząca: Paulina Bigus
    Jest to trzecie spotkanie z cyklu seminariów na temat zajęć praktycznych z zakresu wiedzy i metodologii chemicznej. Zgodnie z polityką oświatową państwa głównym celem wszystkich spotkań jest wsparcie nauczycieli w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów (w tym uczniów zdolnych), w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.
  4. Chemiczne „Laboratoria Przyszłości” w praktyce! – część IV – 22.04.2023 r., godz. 9.00–13.30, spotkanie sieci – Zespół Szkół Jezuitów im. św. Stanisława Kostki w Gdyni – 6 godz. dyd., prowadząca: Paulina Bigus
    Jest to czwarte spotkanie z cyklu seminariów na temat zajęć praktycznych z zakresu wiedzy i metodologii chemicznej. Zgodnie z polityką oświatową państwa głównym celem wszystkich spotkań jest wsparcie nauczycieli w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów (w tym uczniów zdolnych), w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.
  5. Spotkanie sieci – podsumowanie – 17.06.2023 r., godz. 9.00–13.30, spotkanie sieci – Gdańsk PCEN – 6 godz. dyd., prowadząca: Paulina Bigus
    Jest to piąte spotkanie z cyklu seminariów na temat zajęć praktycznych z zakresu wiedzy i metodologii chemicznej. Zgodnie z polityką oświatową państwa głównym celem wszystkich spotkań jest wsparcie nauczycieli w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów (w tym uczniów zdolnych), w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.

 

Na każde spotkanie obowiązuje elektroniczna rejestracja – po zalogowaniu do swojego konta w PCEN. Wymagane dokumenty projektowe składa się jednokrotnie (patrz poniżej).

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

aktywny udział w spotkaniach sieci.

Odniesienie do podstawy programowej: 

Cele kształcenia – wymagania ogólne:

  1. Pozyskiwanie, przetwarzanie i tworzenie informacji.
  2. Uczeń pozyskuje i przetwarza informacje z różnorodnych źródeł z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:

5. Wspomaganie kształcenia w szkołach ponadpodstawowych w związku z nową formułą egzaminu maturalnego od roku 2023.

7. Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.

8. Wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.

Forma i czas trwania:

sieć współpracy i samokształcenia,  30 godz. dydaktycznych

Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.

Termin:

22 października 2022 (sobota) - 17 czerwca 2023 (sobota)

Tematyka i terminarz następnych spotkań zostaną ustalone po konsultacji z członkami sieci.

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikowania danych  na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Uczestnictwo w spotkaniach online. Osoby, które wcześniej potwierdziły swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online  w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  • Informacje techniczne. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji / programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
  • Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do zaliczenia obecności) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, obecność jest zaliczana tylko jednej osobie, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające. Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący swoje dane osobowe podczas webinaru (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują po zakończeniu rocznej pracy sieci:
  • materiały (drukowane lub link do wersji elektronicznej) – jeśli nie zostały przekazane wcześniej po spotkaniach zgodnie z ustaleniami z prowadzącym, 
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min.,
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – z wymienioną liczbą spotkań, w których dana osoba brała udział i opisem rodzaju zaangażowania (np. prezentacja doświadczenia/rozwiązania).

Inne uwagi:

Warunkiem udziału w spotkaniach/szkoleniach sieci współpracy i samokształcenia „Zdolni z Pomorza” jest podpisanie deklaracji udziału w projekcie wraz z załącznikami – jak niżej.  
Dokumenty uczestnicy składają jednokrotnie.
– spotkania online – w przypadku nowych uczestników zaszyfrowane dokumenty rekrutacyjne należy przesłać na adres e-mail: katarzyna.gotowalska@pcen.gda.pl wraz z oświadczeniem, że wersja papierowa zostanie dostarczona w późniejszym terminie (nie później niż w dniu spotkania sieci) na adres: Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku, al. gen. Józefa Hallera 14, 80–401 Gdańsk (Katarzyna Gotowalska). Instrukcja szyfrowania – pobierz. 
– spotkania stacjonarne – w przypadku nowych uczestników dokumenty w wersji papierowej należy złożyć osobiście na spotkaniu sieci.

Hasło do dokumentacji należy przekazać telefonicznie: 58 / 340 41 57.  

 

 

  1. Regulamin rekrutacji
  2. Regulamin uczestnictwa
  3. Deklaracja uczestnika – nauczyciel
  4. Formularz danych osobowych
  5. Oświadczenie nr 1 – nauczyciel
  6. Oświadczenie nr 2 – nauczyciel
  7. Informacja po zakończeniu udziału w projekcie

Dokumentny należy podpisać z datą bieżącą – tj. przesłania dokumentacji.  

 

Projekt „Zdolni z Pomorza” jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014–2020.

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

30

Koordynator:

Paulina Bigus

Zdolni z Pomorza - lider sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli chemii

e-mail: paulina.bigus@pcen.gda.pl

Zobacz stronę projektu Zdolni z Pomorza