Sieć nauczycieli informatyki - Zdolni z Pomorza

Adresaci:

nauczyciele informatyki zamieszkujący na terenie woj. pomorskiego, którzy złożyli kompletną papierową wersję dokumentacji udziału w projekcie (warunek konieczny).

Termin:

10 października 2020 (sobota) - 24 kwietnia 2021 (sobota)

W roku szkolnym 2020/2021 wstępnie zaplanowano 4 spotkania – każde 5 godzin dydaktycznych.
Terminy i forma spotkań będzie ustalana sukcesywnie. Koordynator przekazuje informacje na bieżąco.

Forma i czas trwania:

sieć współpracy i samokształcenia,  20 godz. dydaktycznych

Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Sieć współpracy i samokształcenia to zespół nauczycieli z różnych szkół, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą.

Cele działania sieci: dzielenie się wiedzą i umiejętnościami, nabywanie nowych umiejętności i wiedzy, wspólne działania – jeden cel, zespołowe poszukiwanie sposobów radzenia sobie z problemami, wymiana doświadczeń.

Sieć jako ucząca się społeczność zawodowa: wszyscy członkowie są zaangażowani w proces uczenia się, uczą się zespołowo – od innych i z innymi, podstawą uczenia się są problemy wynikające z praktyki, uczą się, działając i działają, ucząc się, miarą efektywności uczenia się są postępy uczniów.

 

SPOTKANIA:

10.10.2020 r. godz. 9.00-13.00 – spotkanie online – 5 godz. dydaktycznych – prowadzący: uczestnicy sieci
XIII Spotkanie nauczycieli informatyki programu „Zdolni z Pomorza”, którego celem jest:

  • poznanie potrzeb nauczycieli w roku szkolnym 2020/2021,
  • organizacja pracy,
  • ustalenie terminów spotkań / tematyki spotkań.

 

12.12.2020 r. godz. 9.00-13.00 – spotkanie online – 5 godz. dydaktycznych – prowadzący: uczestnicy sieci
XIV Spotkanie nauczycieli informatyki programu „Zdolni z Pomorza”, Platforma Teams w pracy z uczniem zdolnym

 

30.01.2021 r. godz. 9.00-13.00 – spotkanie online – 5 godz. dydaktycznych – prowadzący: uczestnicy sieci
XV Spotkanie nauczycieli informatyki programu „Zdolni z Pomorza”, Platforma Teams w pracy z uczniem zdolnym (ciąg dalszy)

 

24.04.2021 r. godz. 9.00-13.00 – spotkanie online – 5 godz. dydaktycznych – prowadzący: Ewelina Sołdan, Photon EdTech Expert, uczestnicy sieci
XVI Spotkanie nauczycieli informatyki programu „Zdolni z Pomorza”, Wykorzystanie Photona w pracy z uczniem zdolnym

Tematem spotkania będzie robot Photon. Etapy szkolenia:

  1. Wprowadzenie o robocie – prezentacja.
  2. Czujniki, oprogramowanie, pomoce dydaktyczne.
  3. Ćwiczenia praktyczne z zakresu różnych języków programowania, które „rozumie” robot Photon, z wykorzystaniem Nearpod oraz Genially: Scratch, MakeCode, Python.
  4. Informacje o nowych zestawach: IT Box oraz AI Junior.
  5. Podsumowanie – scenariusze, zestawy edukacyjne.

Cele: Zapoznanie uczestników z zaawansowanymi możliwościami robota Photon oraz sposobami jego zaawansowanego programowania, wskazanie uczestnikom źródeł pomocnych w przeprowadzeniu zajęć z robotem Photon, a także pokazanie nowych zestawów edukacyjnych.

 

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:

4. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikowania danych  na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Jeżeli masz specjalne potrzeby związane z udziałem w pracy sieci, prosimy o ich zgłoszenie koordynatorowi. Dzięki temu odpowiednio przygotujemy miejsce spotkań stacjonarnych i/lub zdalnych i zapewnimy Ci stosowny komfort pracy.   
  8. Uczestnictwo w spotkaniach online. Osoby, które wcześniej potwierdziły swój udział, najpóźniej na około 2 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online  w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  • Informacje techniczne. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). Zalecamy udział w spotkaniu poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  • Identyfikacja uczestnika spotkania (niezbędna do zaliczenia obecności) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, obecność jest zaliczana tylko jednej osobie, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające. Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący swoje dane osobowe podczas spotkania zdalnego (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują po zakończeniu rocznej pracy sieci:
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – z wymienioną liczbą spotkań, w których dana osoba brała udział i opisem rodzaju zaangażowania (np. prezentacja doświadczenia/rozwiązania),
  • materiały (drukowane lub link do wersji elektronicznej) – jeśli nie zostały przekazane wcześniej po spotkaniach zgodnie z ustaleniami z prowadzącym, 
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min.

Inne uwagi:

Warunkiem udziału w spotkaniach/szkoleniach sieci współpracy i samokształcenia „Zdolni z Pomorza” jest podpisanie deklaracji udziału w projekcie wraz z załącznikami – jak niżej.  
Dokumenty uczestnicy składają jednokrotnie.
Spotkania online - w przypadku nowych uczestników zaszyfrowane dokumenty rekrutacyjne należy przesłać na adres e-mail: agata.roznawska@cen.gda.pl wraz z oświadczeniem, że wersja papierowa zostanie dostarczona w późniejszym terminie (nie później niż w dniu spotkania sieci) na adres: Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku, al. gen. Józefa Hallera 14, 80-401 Gdańsk. Instrukcja szyfrowania – pobierz - hasło do dokumentacji należy przekazać telefonicznie: 58 / 340 41 11.  
Spotkania stacjonarne - w przypadku nowych uczestników, dokumenty w wersji papierowej należy złożyć osobiście podczas spotkania sieci.

Hasło do dokumentacji należy przekazać telefonicznie: 58 / 340 41 11.  

  1. Regulamin rekrutacji
  2. Regulamin uczestnictwa
  3. Deklaracja uczestnika – nauczyciel
  4. Formularz danych osobowych
  5. Oświadczenie nr 1 – nauczyciel
  6. Oświadczenie nr 2 – nauczyciel
  7. Informacja po zakończeniu udziału w projekcie

Dokumentny należy podpisać z datą bieżącą – tj. przesłania dokumentacji.  

 

Projekt „Zdolni z Pomorza” jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020.

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

25

Koordynator:

Sebastian Pilich grafika

Sebastian Pilich

Starszy specjalista ds. IT i zdalnej edukacji

e-mail: sebastian.pilich@pcen.gda.pl

tel. +48 58 340 41 66

W Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku mam przyjemność pracować na stanowisku starszego specjalisty ds. IT i zdalnej edukacji.
Zajmuję się zatem organizacją zdalnego nauczania, drukiem 3D, ale także przygotowuję i realizuję nagrania w studiu streamingowym Pomorska Szkoła Hybrydowa. Koordynuję i nadzoruję pracę studia.
Sam także realizuję nagrania video oraz postprodukcję tych nagrań.
Tworzę strony internetowe oraz uczę ich obsługi. Zajmuję się również grafiką komputerową, instruuję, jak w łatwy sposób można ją tworzyć i edytować.
Jestem licencjonowanym pilotem bezzałogowych statków powietrznych.
Prywatnie zaś pochłonięty jestem kulturą komiksu – komiksu zarówno samego w sobie, jak i jako medium. Zbieram publikacje i pisma traktujące o komiksie, pierwsze ich wydania z ubiegłego wieku, a także współczesne pozycje wydawnicze oraz roczniki takich pism, jak „Szpilki”, „Świerszczyk”, „Miś”, „Przygoda”, „Świat Młodych” i im podobne.
Jestem zwycięzcą konkursu na logotyp oraz stronę internetową dla jednej z trójmiejskich uczelni wyższych.