Sieć nauczycieli informatyki – Zdolni z Pomorza

Sieć nauczycieli informatyki – Zdolni z Pomorza

Adresaci:

nauczyciele informatyki szkół podstawowych i ponadpodstawowych województwa pomorskiego.

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Sieć współpracy i samokształcenia to zespół nauczycieli z różnych szkół, który w zorganizowany sposób ze sobą współpracuje.

 

CELE DZIAŁANIA NASZEJ SIECI:

– dzielenie się wiedzą i umiejętnościami,

– nabywanie nowych umiejętności i wiedzy,

– wspólne działania – jeden cel,

– zespołowe poszukiwanie sposobów radzenia sobie z problemami,

– wymiana doświadczeń.

 

W SIECI, CZYLI UCZĄCEJ SIĘ SPOŁECZNOŚCI ZAWODOWEJ, WSZYSCY JEJ CZŁONKOWIE:

– są zaangażowani w proces uczenia się,

– uczą się zespołowo – od innych i z innymi,

– dostrzegają, że podstawą uczenia się są problemy wynikające z praktyki,

– uczą się, działając; działają, ucząc się,

– pamiętają, że miarą efektywności uczenia się są postępy uczniów.

 

Na każde spotkanie obowiązuje elektroniczna rejestracja – po zalogowaniu do swojego konta w PCEN.

 

  1. Git i GitHub w pracy z uczniem zdolnym – 8.10.2022 r., godz. 9.00–13.30, spotkanie stacjonarne – 6 godzin dydaktycznych, prowadzący: Łukasz Wiśniewski

    Jest to pierwsze z czterech spotkań sieci nauczycieli informatyki w roku szkolnym 2022/2023, a naszym tematem będzie: zakres Gita jako rozproszonego systemu kontroli wersji, a także GitHuba jako usługi hostingowej umożliwiającej zarządzanie repozytoriami Git. Spotkanie grudniowe prawdopodobnie dotyczyć będzie zakresu druku 3D oraz pracy w programie Blender.
    Cel najbliższego spotkania to:
    – rozwijanie umiejętności informatycznych,
    – systemowość dydaktyki informatyki,
    – integralne i dynamiczne traktowanie wszystkich komponentów,
    – pojęcie Git i GitHub jako platformy,
    – dobre praktyki odnośnie do platformy GitHub oraz automatyzacja (skróty),
    – stworzenie warunków do dzielenia się doświadczeniem.

    W treściach kształcenia natomiast się znajdą:
    – samodzielna instalacja i konfiguracja podstawowych narzędzi,
    – rejestracja i konfiguracja konta GitHub,
    – tworzenie i klonowanie repozytoriów,
    – narzędzia pracy zespołowej w platformie GitHub (merge requests, code reviews,GitHub pages),
    – rozwiązywanie problemów związanych z kodowaniem plików, znacznikami end-of-line oraz line-feed i różnicami między systemami operacyjnymi,
    – niezbędne narzędzia zapewniające bezpieczeństwo współpracy ze zdalnymi repozytoriami Git (SSH public/private keys).

  2. Git i GitHub w pracy z uczniem zdolnym – ciąg dalszy – 3.12.2022 r., godz. 9.00–11.15, spotkanie stacjonarne – 3 godzin dydaktycznych, prowadzący: Łukasz Wiśniewski
    Podczas drugiego z czterech spotkań sieci nauczycieli informatyki w roku szkolnym 2022/2023 poruszymy zagadnienia związane z Gitem – rozproszonym systemem kontroli wersji, a także GitHubem będącym usługą hostingową umożliwiającą zarządzanie repozytoriami Git. Spotkanie to będzie kontynuacją tematyki poruszonej podczas poprzedniego, październikowego, spotkania sieci.

    Celem najbliższego spotkania będzie:
    – rozwijanie umiejętności informatycznych,
    – systemowość dydaktyki informatyki,
    – integralne i dynamiczne traktowanie wszystkich komponentów,
    – pojęcie Git a GitHub jako platforma,
    – dobre praktyki ad. platformy GitHub oraz automatyzacja (skróty),
    – stworzenie warunków do dzielenia się doświadczeniem.

    W treściach kształcenia natomiast znajdą się:
    – samodzielna instalacja i konfiguracja podstawowych narzędzi,
    – rejestracja i konfiguracja konta GitHub,
    – tworzenie i klonowanie repozytoriów,
    – narzędzia pracy zespołowej w platformie GitHub (merge requests, code reviews,GitHub pages),
    – rozwiązywanie problemów związanych z kodowaniem plików, znacznikami end-of-line oraz line-feed i różnicami między systemami operacyjnymi,
    – niezbędne narzędzia zapewniające bezpieczeństwo współpracy ze zdalnymi repozytoriami Git (SSH public / private keys).

  3. Blender w pracy z uczniem zdolnym – 4.02.2023 r., godz. 9.00–13.30, spotkanie stacjonarne – 6 godzin dydaktycznych, prowadzący: Zygmunt Pilarek
    To trzecie z czterech spotkań sieci nauczycieli informatyki w roku szkolnym 2022/2023. Podczas spotkania poruszymy temat pracy w programie Blender będącym bezpłatnym oprogramowaniem do tworzenia grafiki trójwymiarowej, zarówno statycznej, jak i animacji. Jest to narzędzie niezwykłe – z jednej strony minimalne rozmiary i dostępność za darmo, a z drugiej: autentyczna konkurencyjność w stosunku do takich pakietów jak 3DS MAX.
    Zaczniemy od podstaw, czyli wstępu do programu, przez modelowanie i teksturowanie, po render. W związku z powyższym swą przygodę z Blenderem mogą rozpocząć osoby, które nigdy wcześniej na tym programie nie pracowały. Warto także zaznaczyć, że Blender to darmowy program służący nie tylko do tworzenia zaawansowanej grafiki 2D i 3D, ale także do konstruowania projektów technicznych i gier komputerowych. Możemy wykonać trójwymiarowe modele, animacje, a następnie renderować całe sceny i je obrabiać w celu wykorzystania np. w reklamach wideo.
     
  4. DaVinci Resolve Studio w pracy z uczniem zdolnym – 6.05.2023 r., godz. 9.00–13.30, spotkanie stacjonarne – 6 godzin dydaktycznych, prowadzący: Sebastian Pilich i Mirosław Kasprzyk
    To czwarte i ostatnie spotkanie sieci nauczycieli informatyki w roku szkolnym 2022/2023. Podczas spotkania dowiemy się, jak pracować w programie DaVinci Resolv, który jest bezpłatnym oprogramowaniem do edycji wideo.
    Uczestnicy uzyskają wiedzę w zakresie:
    • podstawowych informacji dotyczących programu DaVinci Resolve,
    • instalacji programu – krok po kroku,
    • przygotowania do pracy – ustawienia,
    • importu materiałów do projektu filmowego demo,
    • pierwszego cięcia,
    • pracy na osi czasu – timeline,
    • funkcji: Time Stretching & Remapping,
    • korekcji kolorów,
    • efektów specjalnych oraz biblioteki efektów,
    • postprodukcji dźwięku,
    • finalnego projektu demo – eksport plików.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

obecność przez co najmniej 80% czasu trwania spotkania.

Odniesienie do podstawy programowej: 

Podstawa programowa odnosi się do następujących celów:

  1. Rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów na bazie logicznego i abstrakcyjnego myślenia, myślenia algorytmicznego i sposobów reprezentowania informacji.
  2. Programowanie i rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera oraz innych urządzeń cyfrowych: układanie i programowanie algorytmów, organizowanie, wyszukiwanie i udostępnianie informacji, posługiwanie się aplikacjami komputerowymi.
  3. Posługiwanie się komputerem, urządzeniami cyfrowymi i sieciami komputerowymi, w tym: znajomość zasad działania urządzeń cyfrowych i sieci komputerowych oraz wykonywania obliczeń i programów.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:

7. Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.

Forma i czas trwania:

sieć współpracy i samokształcenia,  24 godz. dydaktycznych

Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.

Termin:

8 października 2022 (sobota) - 31 maja 2023 (środa)

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikowania danych  na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Uczestnictwo w spotkaniach online. Osoby, które wcześniej potwierdziły swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online  w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  • Informacje techniczne. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji / programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
  • Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do zaliczenia obecności) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, obecność jest zaliczana tylko jednej osobie, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające. Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący swoje dane osobowe podczas webinaru (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują po zakończeniu rocznej pracy sieci:
  • materiały (drukowane lub link do wersji elektronicznej) – jeśli nie zostały przekazane wcześniej po spotkaniach zgodnie z ustaleniami z prowadzącym, 
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min.,
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – z wymienioną liczbą spotkań, w których dana osoba brała udział i opisem rodzaju zaangażowania (np. prezentacja doświadczenia/rozwiązania).

Inne uwagi:

Warunkiem udziału w spotkaniach/szkoleniach sieci współpracy i samokształcenia „Zdolni z Pomorza” jest podpisanie deklaracji udziału w projekcie wraz z załącznikami – jak niżej.  
Dokumenty uczestnicy składają jednokrotnie.
– spotkania online – w przypadku nowych uczestników zaszyfrowane dokumenty rekrutacyjne należy przesłać na adres e-mail: katarzyna.gotowalska@pcen.gda.pl wraz z oświadczeniem, że wersja papierowa zostanie dostarczona w późniejszym terminie (nie później niż w dniu spotkania sieci) na adres: Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku, al. gen. Józefa Hallera 14, 80–401 Gdańsk (Katarzyna Gotowalska). Instrukcja szyfrowania – pobierz. 
– spotkania stacjonarne – w przypadku nowych uczestników dokumenty w wersji papierowej należy złożyć osobiście na spotkaniu sieci.

Hasło do dokumentacji należy przekazać telefonicznie: 58 / 340 41 57.  

 

  1. Regulamin rekrutacji
  2. Regulamin uczestnictwa
  3. Deklaracja uczestnika – nauczyciel
  4. Formularz danych osobowych
  5. Oświadczenie nr 1 – nauczyciel
  6. Oświadczenie nr 2 – nauczyciel
  7. Informacja po zakończeniu udziału w projekcie

Dokumenty należy podpisać z datą bieżącą – tj. przesłania dokumentacji.  

 

Projekt „Zdolni z Pomorza” jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014–2020.

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

25

Koordynator:

Sebastian Pilich grafika

Sebastian Pilich

starszy specjalista ds. IT i zdalnej edukacji / licencjonowany pilot bezzałogowych statków powietrznych

e-mail: sebastian.pilich@pcen.gda.pl

tel. +48 58 340 41 66

Zobacz stronę projektu Zdolni z Pomorza