Sieć nauczycieli informatyki – Zdolni z Pomorza
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele informatyki szkół podstawowych i ponadpodstawowych województwa pomorskiego.
O szkoleniu / programie:
Sieć współpracy i samokształcenia to zespół nauczycieli z różnych szkół, który w zorganizowany sposób ze sobą współpracuje.
CELE DZIAŁANIA NASZEJ SIECI:
– dzielenie się wiedzą i umiejętnościami,
– nabywanie nowych umiejętności i wiedzy,
– wspólne działania – jeden cel,
– zespołowe poszukiwanie sposobów radzenia sobie z problemami,
– wymiana doświadczeń.
W SIECI, CZYLI UCZĄCEJ SIĘ SPOŁECZNOŚCI ZAWODOWEJ, WSZYSCY JEJ CZŁONKOWIE:
– są zaangażowani w proces uczenia się,
– uczą się zespołowo – od innych i z innymi,
– dostrzegają, że podstawą uczenia się są problemy wynikające z praktyki,
– uczą się, działając; działają, ucząc się,
– pamiętają, że miarą efektywności uczenia się są postępy uczniów.
Na każde spotkanie obowiązuje elektroniczna rejestracja – po zalogowaniu do swojego konta w PCEN.
- Git i GitHub w pracy z uczniem zdolnym – 8.10.2022 r., godz. 9.00–13.30, spotkanie stacjonarne – 6 godzin dydaktycznych, prowadzący: Łukasz Wiśniewski
Jest to pierwsze z czterech spotkań sieci nauczycieli informatyki w roku szkolnym 2022/2023, a naszym tematem będzie: zakres Gita jako rozproszonego systemu kontroli wersji, a także GitHuba jako usługi hostingowej umożliwiającej zarządzanie repozytoriami Git. Spotkanie grudniowe prawdopodobnie dotyczyć będzie zakresu druku 3D oraz pracy w programie Blender.
Cel najbliższego spotkania to:
– rozwijanie umiejętności informatycznych,
– systemowość dydaktyki informatyki,
– integralne i dynamiczne traktowanie wszystkich komponentów,
– pojęcie Git i GitHub jako platformy,
– dobre praktyki odnośnie do platformy GitHub oraz automatyzacja (skróty),
– stworzenie warunków do dzielenia się doświadczeniem.W treściach kształcenia natomiast się znajdą:
– samodzielna instalacja i konfiguracja podstawowych narzędzi,
– rejestracja i konfiguracja konta GitHub,
– tworzenie i klonowanie repozytoriów,
– narzędzia pracy zespołowej w platformie GitHub (merge requests, code reviews,GitHub pages),
– rozwiązywanie problemów związanych z kodowaniem plików, znacznikami end-of-line oraz line-feed i różnicami między systemami operacyjnymi,
– niezbędne narzędzia zapewniające bezpieczeństwo współpracy ze zdalnymi repozytoriami Git (SSH public/private keys). - Git i GitHub w pracy z uczniem zdolnym – ciąg dalszy – 3.12.2022 r., godz. 9.00–11.15, spotkanie stacjonarne – 3 godzin dydaktycznych, prowadzący: Łukasz Wiśniewski
Podczas drugiego z czterech spotkań sieci nauczycieli informatyki w roku szkolnym 2022/2023 poruszymy zagadnienia związane z Gitem – rozproszonym systemem kontroli wersji, a także GitHubem będącym usługą hostingową umożliwiającą zarządzanie repozytoriami Git. Spotkanie to będzie kontynuacją tematyki poruszonej podczas poprzedniego, październikowego, spotkania sieci.Celem najbliższego spotkania będzie:
– rozwijanie umiejętności informatycznych,
– systemowość dydaktyki informatyki,
– integralne i dynamiczne traktowanie wszystkich komponentów,
– pojęcie Git a GitHub jako platforma,
– dobre praktyki ad. platformy GitHub oraz automatyzacja (skróty),
– stworzenie warunków do dzielenia się doświadczeniem.W treściach kształcenia natomiast znajdą się:
– samodzielna instalacja i konfiguracja podstawowych narzędzi,
– rejestracja i konfiguracja konta GitHub,
– tworzenie i klonowanie repozytoriów,
– narzędzia pracy zespołowej w platformie GitHub (merge requests, code reviews,GitHub pages),
– rozwiązywanie problemów związanych z kodowaniem plików, znacznikami end-of-line oraz line-feed i różnicami między systemami operacyjnymi,
– niezbędne narzędzia zapewniające bezpieczeństwo współpracy ze zdalnymi repozytoriami Git (SSH public / private keys). - Blender w pracy z uczniem zdolnym – 4.02.2023 r., godz. 9.00–13.30, spotkanie stacjonarne – 6 godzin dydaktycznych, prowadzący: Zygmunt Pilarek
To trzecie z czterech spotkań sieci nauczycieli informatyki w roku szkolnym 2022/2023. Podczas spotkania poruszymy temat pracy w programie Blender będącym bezpłatnym oprogramowaniem do tworzenia grafiki trójwymiarowej, zarówno statycznej, jak i animacji. Jest to narzędzie niezwykłe – z jednej strony minimalne rozmiary i dostępność za darmo, a z drugiej: autentyczna konkurencyjność w stosunku do takich pakietów jak 3DS MAX.
Zaczniemy od podstaw, czyli wstępu do programu, przez modelowanie i teksturowanie, po render. W związku z powyższym swą przygodę z Blenderem mogą rozpocząć osoby, które nigdy wcześniej na tym programie nie pracowały. Warto także zaznaczyć, że Blender to darmowy program służący nie tylko do tworzenia zaawansowanej grafiki 2D i 3D, ale także do konstruowania projektów technicznych i gier komputerowych. Możemy wykonać trójwymiarowe modele, animacje, a następnie renderować całe sceny i je obrabiać w celu wykorzystania np. w reklamach wideo.
- DaVinci Resolve Studio w pracy z uczniem zdolnym – 6.05.2023 r., godz. 9.00–13.30, spotkanie stacjonarne – 6 godzin dydaktycznych, prowadzący: Sebastian Pilich i Mirosław Kasprzyk
To czwarte i ostatnie spotkanie sieci nauczycieli informatyki w roku szkolnym 2022/2023. Podczas spotkania dowiemy się, jak pracować w programie DaVinci Resolv, który jest bezpłatnym oprogramowaniem do edycji wideo.
Uczestnicy uzyskają wiedzę w zakresie:
• podstawowych informacji dotyczących programu DaVinci Resolve,
• instalacji programu – krok po kroku,
• przygotowania do pracy – ustawienia,
• importu materiałów do projektu filmowego demo,
• pierwszego cięcia,
• pracy na osi czasu – timeline,
• funkcji: Time Stretching & Remapping,
• korekcji kolorów,
• efektów specjalnych oraz biblioteki efektów,
• postprodukcji dźwięku,
• finalnego projektu demo – eksport plików.
Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność przez co najmniej 80% czasu trwania spotkania.
Odniesienie do podstawy programowej: Podstawa programowa odnosi się do następujących celów:
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:
7. Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.
Forma i czas trwania:
Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.
Termin:
8 października 2022 (sobota) - 31 maja 2023 (środa)
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikowania danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnictwo w spotkaniach online. Osoby, które wcześniej potwierdziły swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Informacje techniczne. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji / programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do zaliczenia obecności) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, obecność jest zaliczana tylko jednej osobie, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające. Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący swoje dane osobowe podczas webinaru (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują po zakończeniu rocznej pracy sieci:
- materiały (drukowane lub link do wersji elektronicznej) – jeśli nie zostały przekazane wcześniej po spotkaniach zgodnie z ustaleniami z prowadzącym,
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min.,
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – z wymienioną liczbą spotkań, w których dana osoba brała udział i opisem rodzaju zaangażowania (np. prezentacja doświadczenia/rozwiązania).
Inne uwagi:
Warunkiem udziału w spotkaniach/szkoleniach sieci współpracy i samokształcenia „Zdolni z Pomorza” jest podpisanie deklaracji udziału w projekcie wraz z załącznikami – jak niżej.
Dokumenty uczestnicy składają jednokrotnie.
– spotkania online – w przypadku nowych uczestników zaszyfrowane dokumenty rekrutacyjne należy przesłać na adres e-mail: katarzyna.gotowalska@pcen.gda.pl wraz z oświadczeniem, że wersja papierowa zostanie dostarczona w późniejszym terminie (nie później niż w dniu spotkania sieci) na adres: Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku, al. gen. Józefa Hallera 14, 80–401 Gdańsk (Katarzyna Gotowalska). Instrukcja szyfrowania – pobierz.
– spotkania stacjonarne – w przypadku nowych uczestników dokumenty w wersji papierowej należy złożyć osobiście na spotkaniu sieci.
Hasło do dokumentacji należy przekazać telefonicznie: 58 / 340 41 57.
- Regulamin rekrutacji
- Regulamin uczestnictwa
- Deklaracja uczestnika – nauczyciel
- Formularz danych osobowych
- Oświadczenie nr 1 – nauczyciel
- Oświadczenie nr 2 – nauczyciel
- Informacja po zakończeniu udziału w projekcie
Dokumenty należy podpisać z datą bieżącą – tj. przesłania dokumentacji.
Projekt „Zdolni z Pomorza” jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014–2020.
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
25
Koordynator:
Sebastian Pilich
starszy specjalista ds. IT i zdalnej edukacji / licencjonowany pilot bezzałogowych statków powietrznych
e-mail: sebastian.pilich@pcen.gda.pl
tel. +48 58 340 41 66
Zobacz stronę projektu Zdolni z Pomorza