Sieć nauczycieli informatyki – Zdolni z Pomorza

Adresaci:

nauczyciele informatyki szkół podstawowych i średnich – zamieszkujący na terenie woj. pomorskiego, którzy złożyli kompletną papierową wersję dokumentacji udziału w projekcie (warunek konieczny).

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Sieć współpracy i samokształcenia to zespół nauczycieli z różnych szkół, który w zorganizowany sposób współpracuje ze sobą.

 

 

CELE DZIAŁANIA NASZEJ SIECI

– dzielenie się wiedzą i umiejętnościami

– nabywanie nowych umiejętności i wiedzy

– wspólne działania – jeden cel

– zespołowe poszukiwanie sposobów radzenia sobie z problemami

– wymiana doświadczeń.

 

W SIECI, CZYLI UCZĄCEJ SIĘ SPOŁECZNOŚCI ZAWODOWEJ, WSZYSCY JEJ CZŁONKOWIE:

– są zaangażowani w proces uczenia się

– uczą się zespołowo – od innych i z innymi

– dostrzegają, że podstawą uczenia się są problemy wynikające z praktyki

– uczą się, działając i działają, ucząc się

– pamiętają, że miarą efektywności uczenia się są postępy uczniów.

 

W roku szkolnym 2021/2022, prawdopodobnie w trybie online, będziemy się zajmować tworzeniem stron internetowych na trzech poziomach zaawansowania: podstawowym (HTML/CSS), średniozaawansowanym (dołączając PHP) i zaawansowanym (dodając środowisko JAVAScript). W planach (być może dopiero po wakacjach) jest nauka budowy stron na silniku CMS-a, a także zagadnień związanych z prawem autorskim materiałów graficznych, które będzie można wykorzystywać na stronie internetowej. Planowana jest również nauka obsługi programów do edycji graficznej (GIMP lub Photoshop od podstaw).

Na każde spotkanie obowiązuje elektroniczna rejestracja – po zalogowaniu do swojego konta w CEN.

 

  1. Organizacja pracy sieci w roku szkolnym 2021/2022  – 9.10.2021 r., godz. 9.00-11.15, spotkanie online – 3 godz. dyd. prowadzący: Sebastian Pilich
    Spotkanie organizacyjne, którego celem jest podjęcie tematyki kolejnych spotkań sieci, ich trybu, terminów, czasu ich trwania, a także zasobów sieci. Omówiona zostanie także nowa funkcjonalność strony internetowej sieci.
  2. Tworzenie stron internetowych w pracy z uczniem zdolnym (poziom podstawowy – HTML/CSS) – 11.12.2021 r., godz. 8.30-11.30, spotkanie online – 4 godz. dyd. prowadzący: Sebastian Pilich
    Pierwsze z cyklu trzech spotkań mających za zadanie pogłębienie i uporządkowanie wiedzy na temat zasad i metod tworzenia stron internetowych. Podczas spotkania zostanie poruszony zakres tworzenia stron za pomocą kodu HTML, kaskadowych arkuszy stylów CSS na poziomie podstawowym. Prowadzący powie również kilka słów na temat Systemów Zarządzania Treścią (CMS). Kolejne spotkania planowane w lutym i kwietniu 2022 roku będą obejmować poziom średniozaawansowany (PHP) i zaawansowany (JAVAScript). Wskazane jest zatem uczestnictwo w każdym z kolejnych spotkań.
    W dniu 11 grudnia 2021 roku jest planowane spotkanie w trybie online (platforma ClickMeeting lub Zoom – uczestnicy otrzymają linki) oraz dla chętnych w trybie stacjonarnym w sali szkoleniowej nr 113 w Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku (jedynie 9 miejsc – ograniczenie dyktowane wymogami COVID-19).
  3. Tworzenie stron internetowych w pracy z uczniem zdolnym (poziom średniozaawansowany – PHP)  – 5.02.2022 r., godz. 8.30-11.30, spotkanie online – 4 godz. dyd. prowadzący: Sebastian Pilich
    Drugie z cyklu trzech spotkań mających za zadanie pogłębienie i uporządkowanie wiedzy na temat zasad i metod tworzenia stron internetowych. Podczas spotkania prowadzący omówi zakres tworzenia stron WWW na poziomie średniozaawansowanym z użyciem skryptowego języka programowania PHP; powie również kilka słów o systemach zarządzania treścią (CMS). Kolejne (i ostatnie w tym roku szkolnym) spotkanie planowane jest w kwietniu 2022 roku i będzie obejmować poziom zaawansowany JAVAScript.
  4. Tworzenie aplikacji internetowych w pracy z uczniem zdolnym z wykorzystaniem standardów HTML5, CSS3 oraz języków SQL i PHP na poziomie zaawansowanym – 9.04.2022 r., godz. 8.30-11.30, spotkanie online – 4 godz. dyd. prowadzący: Sebastian Pilich, Kamil Belau
    Ostatnie z cyklu trzech spotkań mających za zadanie pogłębienie i uporządkowanie wiedzy na temat zasad i metod budowania stron internetowych. Podczas spotkania prowadzący omówi zakres tworzenia aplikacji internetowych w pracy z uczniem zdolnym z wykorzystaniem standardów HTML5, CSS3 oraz języków SQL i PHP na poziomie zaawansowanym.

 

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

obecność przez co najmniej 80% czasu trwania spotkania.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:

4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.

Forma i czas trwania:

sieć współpracy i samokształcenia,  15 godz. dydaktycznych

Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.

Termin:

9 października 2021 (sobota) - 30 maja 2022 (poniedziałek)

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  6. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikowania danych  na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  7. Uczestnictwo w spotkaniach online. Osoby, które wcześniej potwierdziły swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online  w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  • Informacje techniczne. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji / programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
  • Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do zaliczenia obecności) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, obecność jest zaliczana tylko jednej osobie, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  • Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające. Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący swoje dane osobowe podczas webinaru (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  1. Uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują po zakończeniu rocznej pracy sieci:
  • materiały (drukowane lub link do wersji elektronicznej) – jeśli nie zostały przekazane wcześniej po spotkaniach zgodnie z ustaleniami z prowadzącym, 
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min.,
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – z wymienioną liczbą spotkań, w których dana osoba brała udział i opisem rodzaju zaangażowania (np. prezentacja doświadczenia/rozwiązania).

Inne uwagi:

Warunkiem udziału w spotkaniach/szkoleniach sieci współpracy i samokształcenia „Zdolni z Pomorza” jest podpisanie deklaracji udziału w projekcie wraz z załącznikami – jak niżej.  
Dokumenty uczestnicy składają jednokrotnie.
- spotkania online - w przypadku nowych uczestników, dokumenty rekrutacyjne należy przesłać zaszyfrowane na adres e-mail: agata.roznawska@cen.gda.pl wraz z oświadczeniem, że wersja papierowa zostanie dostarczona w późniejszym terminie (nie później niż w dniu spotkania sieci) na adres: Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku, al. gen. Józefa Hallera 14, 80-401 Gdańsk (Agata Rożnawska). Instrukcja szyfrowania – pobierz - hasło do dokumentacji należy przekazać telefonicznie: 58 / 340 41 11.  
- spotkania stacjonarne - w przypadku nowych uczestników, dokumenty w wersji papierowej należy złożyć osobiście na spotkaniu sieci.

Hasło do dokumentacji należy przekazać telefonicznie: 58 / 340 41 11.  

  1. Regulamin rekrutacji
  2. Regulamin uczestnictwa
  3. Deklaracja uczestnika – nauczyciel
  4. Formularz danych osobowych
  5. Oświadczenie nr 1 – nauczyciel
  6. Oświadczenie nr 2 – nauczyciel
  7. Informacja po zakończeniu udziału w projekcie

Dokumenty należy podpisać z datą bieżącą – tj. przesłania dokumentacji.  

 

Projekt „Zdolni z Pomorza” jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020.

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

64

Koordynator:

Sebastian Pilich grafika

Sebastian Pilich

starszy specjalista ds. IT i zdalnej edukacji / licencjonowany pilot bezzałogowych statków powietrznych

e-mail: sebastian.pilich@pcen.gda.pl

tel. +48 58 340 41 66

Zobacz stronę projektu Zdolni z Pomorza