Sieć nauczycieli matematyki w SP
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele matematyki w szkołach podstawowych
O szkoleniu / programie:
Sieć ma na celu integrowanie nauczycieli matematyki uczących w szkołach podstawowych województwa pomorskiego, dzielenie się dobrymi praktykami i wypracowywanie nowatorskich metod pracy z uczniem.
Na każde spotkanie obowiązuje elektroniczna rejestracja – po zalogowaniu do swojego konta w CEN.
- Sieć nauczycieli matematyki w SP – Spotkanie inauguracyjne. Flipgrid jako narzędzie do tworzenia filmików edukacyjnych – 2.10.2021 r., godz. 9.00-11.30, szkolenie stacjonarne – 3 godz. dyd. prowadząca: Aleksandra Grzybowska
Podczas pierwszego spotkania będziemy diagnozować potrzeby nauczycieli i omówimy szczegółowy harmonogram spotkań.
Dalsza działalność będzie opierała się na wymianie doświadczeń oraz opracowanych materiałów przy użyciu folderów online lub podczas spotkań stacjonarnych.
W przypadku zaostrzenia się sytuacji epidemiologicznej spotkanie odbędzie się zdalnie – MS Teams.
- Gamifikacja w klasie 7 – opracowanie działu – 11.12.2021 r., godz. 9.00-11.30, szkolenie online – 3 godz. dyd. prowadząca: Aleksandra Grzybowska
Podczas spotkania omówimy zasady organizowania zgamifikowanej lekcji. Działając w grupach, opracujemy jeden dział z poziomu klasy 7. - Geogebra w praktyce – 12.03.2022 r., godz. 9.00-11.30, szkolenie online – 3 godz. dyd. prowadzące: Aleksandra Grzybowska, Dorota Orłowska
Podczas spotkania omówimy zasady pracy w aplikacji Geogebra. Uczestnicy założą konta oraz samodzielnie przygotują aplety do wykorzystania podczas lekcji. - Stacje zadaniowe w klasie 5 – 14.05.2022 r., godz. 9.00-11.30, szkolenie online – 3 godz. dyd. prowadząca: Aleksandra Grzybowska
Podczas spotkania zostanie opracowane powtórzenie wiadomości z jednego działu w klasie 5 z wykorzystaniem metody stacji zadaniowych.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:
4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
Forma i czas trwania:
Termin:
2 października 2021 (sobota) - 14 maja 2022 (sobota)
Wstępnie zaplanowano 4 spotkania w roku szkolnym po 3 godz. dydaktyczne - zarówno stacjonarnie jak i zdalnie w zależności od sytuacji epidemicznej.
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikowania danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnictwo w spotkaniach online. Osoby, które wcześniej potwierdziły swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Informacje techniczne. Aby móc uczestniczyć w webinarium, wymagany jest dostęp do Internetu. Należy skorzystać z przeglądarki Firefox lub Chrome (w możliwie najnowszej jej wersji). Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop. Dla zapewnienia najlepszej jakości dźwięku warto skorzystać z zestawu słuchawkowego i wyłączyć pozostałe aplikacje. W przypadku problemów prosimy o zamknięcie wszystkich aplikacji / programów, wylogowanie się i ponowne wejście.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do zaliczenia obecności) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, obecność jest zaliczana tylko jednej osobie, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające. Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący swoje dane osobowe podczas webinaru (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują po zakończeniu rocznej pracy sieci:
- materiały (drukowane lub link do wersji elektronicznej) – jeśli nie zostały przekazane wcześniej po spotkaniach zgodnie z ustaleniami z prowadzącym,
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min.,
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – z wymienioną liczbą spotkań, w których dana osoba brała udział i opisem rodzaju zaangażowania (np. prezentacja doświadczenia/rozwiązania).
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
30
Koordynator:
Aleksandra Grzybowska
nauczyciel konsultant ds. edukacji matematycznej (szkoła podstawowa)
e-mail: aleksandra.grzybowska@cen.gda.pl
tel. 58 340 41 06
Zobacz serwis tematyczny PCEN: Matematyka