Sieć współpracy dla animatorów (SA1)

Adresaci:

nauczyciele pomorskich szkół podstawowych z następujących obszarów województwa pomorskiego – miasta: Gdańsk, Gdynia, Sopot oraz powiaty: kościerski, sztumski, malborski i nowodworski. Pierwszeństwo posiadają nauczyciele ze szkół biorących udział w projektach gminnych.

O szkoleniu / programie:

Ikonka stacjonarnie

Sieć współpracy dla animatorów została powołana w ramach projektu „Pomorskie Żagle Wiedzy – wsparcie regionalne”, realizowanego przez Samorząd Województwa Pomorskiego w partnerstwie z Akademią Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku. Projekt ten ma na celu koordynację działań, podejmowanych w ramach projektów gminnych, z obszaru kształtowania kompetencji kluczowych uczniów poprzez edukację morską i żeglarską.

Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku koordynuje 2 sieci współpracy (SA1 i SA2), na których uczestnicy będą mieli okazję m.in. do wymiany doświadczeń, prezentacji dobrych praktyk, analizy bieżących działań/problemów projektowych w zakresie realizacji edukacji morskiej w szkołach podstawowych. Na każdym spotkaniu sieci będą realizowane szkolenia prowadzone przez ekspertów.

Zagadnienia poruszane podczas spotkań będą dotyczyć m.in:

  • włączania tematyki morsko-żeglarskiej w realizację podstaw programowych różnych przedmiotów w szkole podstawowej,
  • pracy metodą projektu oraz innych form i metod w edukacji morskiej,
  • możliwości wykorzystania TIK na zajęciach z tego obszaru tematycznego,
  • prac bosmańskich, bezpieczeństwa nad wodą i na wodzie,
  •  możliwości współpracy w ramach realizacji zajęć edukacji morskiej.

Liczba spotkań w projekcie:
rok 2021 – 1
rok 2022 – 3
rok 2023 – 2

Liczba godzin jednego spotkania to minimum 4 godz. dydaktyczne (2 godz. – seminarium z ekspertem zewnętrznym i kolejne 2 – wymiana dobrych praktyk, przygotowanie do konkursów itp.).
Łączna liczba godzin (2021-2023) – 24 godz. dyd.

Więcej informacji: tutaj

 

  1. Propedeutyka edukacji morskiej – kompetencje kluczowe – 29.11.2021 r., godz. 15.00-18.00, szkolenie online – 4 godz. dyd. prowadzący: Maciej Barański
    Inauguracyjne spotkanie sieci współpracy będzie złożone z 2 części:
    I – integracja grupy, badanie potrzeb grupy;
    II – szkolenie z udziałem eksperta pn. „Propedeutyka edukacji morskiej – kompetencje kluczowe”.
    Spotkania sieci (łącznie 3 w ciągu roku szkolnego) będą prowadzone w trybie hybrydowym: stacjonarne (wyjazdowe) i w formie zdalnej. Zajęcia stacjonarne (wyjazdowe) odbędą się w ośrodkach morsko-żeglarskich, których praca i funkcjonowanie powiązane jest w tematyką realizowanych spotkań.
    Zaświadczenia dla uczestników będą wystawione po ostatnim spotkaniu sieci współpracy animatorów i obejmą zakres tematyczny wszystkich spotkań, w których dany uczestnik wziął udział.
    Warunki uzyskania zaświadczenia: obecność na minimum 2 spotkaniach sieci współpracy (w przypadku formy zdalnej minimum 50% obecności na spotkaniu online), a także praca własna oraz aktywność podczas spotkań sieci i pomiędzy nimi.
  2. Blog projektowy edukacji morskiej: jak go założyć i prowadzić? – 4.03.2022 r., godz. 15.00-18.00, szkolenie online – 4 godz. dyd. prowadzący: Grzegorz Szuleta
    Drugie spotkanie sieci współpracy będzie złożone z dwóch części:
    część I – spotkanie z przedstawicielem DES-u, ODN-u, informacje organizacyjne;
    część II – szkolenie z udziałem eksperta pn. „Blog projektowy edukacji morskiej: jak założyć i prowadzić?”.
    Spotkania sieci (łącznie 3 w ciągu roku szkolnego) będą prowadzone w trybie hybrydowym: stacjonarnie (wyjazdowe) i w formie zdalnej. Zajęcia stacjonarne (wyjazdowe) będą organizowane w ośrodkach morsko -żeglarskich, których praca i funkcjonowanie są powiązane w tematyką realizowanych spotkań.
    Zaświadczenia dla uczestników zostaną wystawione po ostatnim spotkaniu sieci współpracy animatorów i obejmą zakres tematyczny wszystkich spotkań, w których dany uczestnik wziął udział.
    Warunki uzyskania zaświadczenia to obecność na minimum 2 spotkaniach sieci współpracy (w przypadku formy zdalnej minimum 50% obecności na spotkaniu online), a także praca własna oraz aktywność podczas spotkań sieci i między nimi.
  3. Kolejne spotkanie – wrzesień 2022

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

Minimum 60% obecności oraz praca własna i aktywność podczas spotkań sieci i pomiędzy nimi. Zaświadczenie uczestnictwa udostępnione zostaną po zakończeniu pracy sieci osobom, które spełniły warunki uzyskania.

Odniesienie do podstawy programowej: 

wybrane treści podstawy programowej (2017) dla II etapu edukacyjnego m.in. z matematyki i przedmiotów przyrodniczych – w szczególności współrzędne geograficzne, praca z mapą, jednostki miary.

Forma i czas trwania:

sieć współpracy i samokształcenia,  8 godz. dydaktycznych

Termin:

29 listopada 2021 (poniedziałek) - 17 czerwca 2022 (piątek)

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się tylko raz – tutaj i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu lub rezygnację – poprzez kliknięcie linku przesłanego na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych  na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. W szkoleniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które potwierdziły swój udział.
  7. Uczestnicy webinariów, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online  w swoim koncie w systemie PCEN (po zalogowaniu sekcja: "Moje szkolenia") oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  8. Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. Do jednego urządzenia zostaje przypisany jeden uczestnik. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  9. Ochrona danych osobowych uczestników webinarium – informacje uzupełniające:
    Informujemy, że webinarium będzie nagrywane i może zostać upublicznione na stronie internetowej PCEN oraz na profilach organizatora w mediach społecznościowych. Uczestnicy dobrowolnie publikujący podczas webinaru swoje dane osobowe (w tym swój wizerunek) wyrażają dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku oraz danych osobowych w związku z rozpowszechnianiem nagrania przez PCEN. Dlatego – ze względu na ochronę Państwa danych osobowych – prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  10. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – drukowane lub link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika.

Inne uwagi:

Sieć realizowana w ramach projektu „Pomorskie Żagle Wiedzy – wsparcie regionalne”, dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014–2020. W ramach dokumentacji, w tym zaświadczenia, będą stosowane „Wytyczne w zakresie informacji i promocji projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020”.

 

 

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa nauczycieli w projekcie

Dokumenty uczestnika projektu

Oświadczenie nt. sytuacji po zakończeniu udziału w projekcie

 

 

Powyższe dokumenty uczestnika projektu należy wypełnić przy użyciu linku: 
https://programstypendialny.pomorskie.eu/index.php/639876?newtest=Y&lang=pl
a następnie wydrukowane i podpisane należy dostarczyć osobiście lub drogą pocztową na adres: Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku al. gen. J. Hallera 14 80-401 Gdańsk z dopiskiem „dot. projektu Pomorskie Żagle Wiedzy - wsparcie regionalne” do dnia 29.11.2021 roku (liczy się data wpływu).

 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

20

Koordynator:

Łukasz Franków grafika

Łukasz Franków

nauczyciel konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej

e-mail: lukasz.frankow@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 17