Edukacja ku globalnemu obywatelstwu – we współpracy ze Stowarzyszeniem na Styku
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczycielki i nauczyciele przedmiotowi szkoły podstawowej oraz ponadpodstawowej (zwłaszcza geografii, historii, WOS) - mający już podstawowe doświadczenia z edukacją globalną
Termin:
13 listopada 2020 (piątek), godz. 15:30 - 14 listopada 2020 (sobota), godz. 15:00
Szkolenie w dwóch częściach:
1 część: piątek 13.11 - godz. 15.30 - 18.45
2 część: sobota 14.11 - godz. 10.00 - 15.00
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
- Szkolenie ma na celu rozwój umiejętności krytycznego myślenia oraz pogłębienie wiedzy uczestniczek/ków na temat metod rozwoju krytycznego myślenia wykorzystywanych w edukacji globalnej, w tym zapoznanie z metodą dociekań filozoficznych i metodą Through Other Eyes (V. Andreotti).
- Wśród poruszanych zagadnień będą m.in. myślenie krytyczne, kompetencje krytyczne i alfabetyzacja krytyczna, edukacja globalna w różnych odsłonach (postkolonialna, krytyczna), dociekania filozoficzne, koncepcje globalnego obywatelstwa.
- Zajęcia będą miały charakter warsztatowy, wymagający aktywnego uczestnictwa (praca indywidualna, grupowa, na forum całej grupy).
- Konieczna jest kamera i mikrofon.
- Zaświadczenie CEN przysługuje w przypadku obecności na 9 z 10 h zajęć.
Szkolenie odbywa się w ramach projektu "Get up and Goals! Czas edukacji globalnej: Międzynarodowa sieć aktywnych szkół i uczenia się na rzecz osiągnięcia Celów Zrównoważonego Rozwój" współfinansowanego przez Unię Europejską.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:
1. Wdrażanie nowej podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przyrodniczej i matematycznej. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów.
Prowadząca/y:
dr Magdalena Kuleta-Hulboj
Uniwersytet Warszawski
Marta Gontarska
Miejsce szkolenia:
Osoby zarejestrowane, które potwierdziły swój udział i zostały zakwalifikowane, na dzień przed szkoleniem otrzymują od prowadzącego link do pokoju na Platformie Zoom.
Informujemy, że zakładanie konta w aplikacji Zoom przez uczestnika nie jest wymagane, ale zalecamy skorzystanie z wersji instalacyjnej – zobacz pomoc
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
25
Koordynator:

Piotr Zubowicz
starszy specjalista ds. organizowania doskonalenia
e-mail: piotr.zubowicz@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 61