Lekcja otwarta z cyklu Inspirujmy się – drgania tłumione i wymuszone. Rezonans
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele fizyki z miasta Gdańska oraz powiatu: gdańskiego, kościerskiego i starogardzkiego (w przypadku wolnych miejsc dopuszcza się udział nauczycieli z innych powiatów województwa pomorskiego)
Termin:
30 listopada 2021 (wtorek), godz. 17:15-18:45
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Lekcja otwarta pt. Drgania tłumione i wymuszone. Rezonans jest ostatnią lekcją z drgań. Jej cel to wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności ucznia w nowej sytuacji problemowej. Podczas zajęć uczniowie będą m.in. analizować obserwowane zjawiska (rezonans wahadeł matematycznych, kamertonów), warunki i skutki ich zajścia.
Warunki uzyskania zaświadczenia: udział w lekcji online przez min. 80% czasu jej trwania.
Odniesienie do podstawy programowej: Szkoła podstawowa Uczeń: VIII.1 opisuje ruch okresowy wahadła; posługuje się pojęciami amplitudy, okresu i częstotliwości do opisu ruchu okresowego wraz z ich jednostkami; VIII.9 2 doświadczalnie: demonstruje dźwięki o różnych częstotliwościach z wykorzystaniem drgającego przedmiotu lub instrumentu muzycznego. Liceum/Technikum – zakres podstawowy Uczeń: IV.4 opisuje drgania wymuszone i drgania słabo tłumione; ilustruje zjawisko rezonansu mechanicznego na wybranych przykładach; IV. 5c doświadczalnie: demonstruje zjawisko rezonansu mechanicznego. Liceum/Technikum – zakres rozszerzony Uczeń: V.7 opisuje drgania wymuszone i drgania słabo tłumione; ilustruje zjawisko rezonansu mechanicznego na wybranych przykładach; V. 8d doświadczalnie: demonstruje zjawisko rezonansu mechanicznego.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:
4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
Prowadząca/y:

Tomasz Kacik
Lider sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli matematyki, fizyki i informatyki w ramach projektu – Zdolni z Pomorza – wsparcie regionalne, nauczyciel doradca metodyczny ds. fizyki nauczycieli szkół ponadpodstawowych miasta Gdańska, powiatów: gdańskiego, kościerskiego i nowodworskiego
Miejsce szkolenia:
Osoby zarejestrowane, które potwierdziły swój udział i zostały zakwalifikowane, na dzień przed szkoleniem otrzymują od prowadzącego link do pokoju na Platformie Zoom.
Informujemy, że zakładanie konta w aplikacji Zoom przez uczestnika nie jest wymagane, ale zalecamy skorzystanie z wersji instalacyjnej – zobacz pomoc
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
25
Koordynator:
Tomasz Kacik
Lider sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli matematyki, fizyki i informatyki w ramach projektu – Zdolni z Pomorza – wsparcie regionalne
e-mail: tomasz.kacik@pcen.gda.pl
Nauczyciel-doradca metodyczny ds. fizyki dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych miasta Gdańska, powiatów: gdańskiego, kościerskiego i nowodworskiego
Zobacz blog tematyczny doradcy metodycznego PCEN: Fizyka
strona projektu: Zdolni z Pomorza