Uczymy się (SIEBIE) na nowo po pandemii
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
nauczyciele i specjaliści szkolni – wszystkie etapy edukacyjne
Termin:
27 listopada 2021 (sobota) - 14 grudnia 2021 (wtorek)
27.11, godz. 9.00–12.15
14.12, godz. 15.30–18.00
Forma i czas trwania:
Szkolenie uwzględnia wykorzystywanie narzędzi w edukacji zdalnej.
O szkoleniu / programie:
Celem szkolenia jest przygotowanie nauczycieli do wspierania rozwoju uczniów w sytuacji (post)kryzysowej oraz wykorzystania potencjału edukacji zdalnej w warunkach popandemicznych. Forma doskonalenia będzie obejmowała dwa spotkania online: część pierwszą (4 godz.) i część drugą (3 godz.), przewiduje się również czas na pracę własną uczestników (5 godz.).
Warunki uzyskania zaświadczenia: udział w dwóch częściach szkolenia online oraz wykonanie pracy własnej.
Odniesienie do podstawy programowej: szkolenie koresponduje z zapisami preambuły podstawy programowej dotyczącymi dbałości szkoły o integralny rozwój biologiczny, poznawczy, emocjonalny, społeczny i moralny ucznia, w tym stwarzanie uczniom bezpiecznych, twórczych i zindywidualizowanych warunków oraz przyjaznej atmosfery.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:
2. Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.
4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
Prowadząca/y:

Beata Symbor
PCEN – nauczyciel konsultant ds. kompetencji cyfrowych

Marzena Kozłowska
PCEN – nauczyciel konsultant ds. pedagogiki
Miejsce szkolenia:
Osoby zarejestrowane, które potwierdziły swój udział i zostały zakwalifikowane, na dzień przed szkoleniem otrzymują od prowadzącego link do pokoju na Platformie Zoom.
Informujemy, że zakładanie konta w aplikacji Zoom przez uczestnika nie jest wymagane, ale zalecamy skorzystanie z wersji instalacyjnej – zobacz pomoc
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
50
Koordynator:
Marzena Kozłowska
nauczyciel konsultant ds. wspomagania pracy szkół oraz pedagogiki
e-mail: marzena.kozlowska@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 51