Wprowadzanie pojęć matematycznych w klasach 1–3
Status:
rejestracja zamknięta
Adresaci:
szkoła podstawowa – nauczanie wczesnoszkolne, klasy 0–III.
Termin:
24 listopada 2022 (czwartek), godz. 15:30-19:15
Forma i czas trwania:
O szkoleniu / programie:
Podczas webinarium pokażemy, w jaki sposób wprowadzać na lekcji matematyki poniższe zagadnienia:
1. Programowanie edukacji matematycznej:
- cele edukacji matematycznej,
- wybór treści z matematyki,
- metody rozwijania pojęć matematycznych,
- zasady organizowania edukacji matematycznej,
- język matematyki.
2. Rozumowania matematyczne:
- klasyfikacja,
- rytmy,
- analogie i algorytmy,
- seriacje,
- stałość liczby,
- równoważność i transformacja.
3. Liczby naturalne:
- liczenie,
- porównywanie liczebności,
- aspekty liczb,
- własności liczb.
4. Rachowanie:
- dodawanie,
- odejmowanie.
5. Stosowanie rozumowań matematycznych i liczb:
- określanie tego, co prawdopodobne i nieprawdopodobne,
- zbieranie, kodowanie i analizowanie danych,
- całość i część całości.
Zastanowimy się również, jak wprowadzać zadania z treścią.
Warunki uzyskania zaświadczenia: zgodnie z programem szkolenia.
Odniesienie do podstawy programowej: II. Edukacja matematyczna. 1. Osiągnięcia w zakresie rozumienia stosunków przestrzennych i cech wielkościowych. 2. Osiągnięcia w zakresie rozumienia liczb i ich własności. 3. Osiągnięcia w zakresie posługiwania się liczbami. 4. Osiągnięcia w zakresie czytania tekstów matematycznych. 5. Osiągnięcia w zakresie rozumienia pojęć geometrycznych. 6. Osiągnięcia w zakresie stosowania matematyki w sytuacjach życiowych oraz w innych obszarach edukacji.
Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:
9. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.
Prowadząca/y:
dr Małgorzata Skura
pedagożka, autorka programów oraz podręczników i poradników dla nauczycieli, dzieci i rodziców. Prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Ekspertka w zakresie metodyki nauczania matematyki na pierwszych etapach kształcenia. Autorka programów edukacyjnych oraz podręczników szkolnych.
Michał Lisicki
psycholog, autor programów oraz podręczników i poradników dla nauczycieli, dzieci i rodziców. Prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Ekspert w zakresie metodyki nauczania matematyki na pierwszych etapach kształcenia. Autor programów edukacyjnych oraz podręczników szkolnych.
Miejsce szkolenia:
Osoby zarejestrowane, które potwierdziły swój udział i zostały zakwalifikowane, na dzień przed szkoleniem otrzymują od prowadzącego link do pokoju na Platformie Zoom.
Informujemy, że zakładanie konta w aplikacji Zoom przez uczestnika nie jest wymagane, ale zalecamy skorzystanie z wersji instalacyjnej – zobacz pomoc
Cena:
forma bezpłatna
Informacje organizacyjne:
- Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
- Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutaj, wybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie".
- Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia".
- Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia".
- Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
- Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
- Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
- Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
- Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
- Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
- anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
- materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
- zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika
ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:
80
Koordynator:

Joanna Aleksandrowicz
specjalista ds. edukacji wczesnej
e-mail: joanna.aleksandrowicz@pcen.gda.pl
tel. 58 340 41 20
Zobacz serwis tematyczny PCEN: Wczesna edukacja