Wprowadzanie pojęć matematycznych w klasach 1–3

Adresaci:

szkoła podstawowa – nauczanie wczesnoszkolne, klasy 0–III.

Termin:

24 listopada 2022 (czwartek), godz. 15:30-19:15

Forma i czas trwania:

webinarium,  5 godz. dydaktycznych

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Podczas webinarium pokażemy, w jaki sposób wprowadzać na lekcji matematyki poniższe zagadnienia:

1. Programowanie edukacji matematycznej:

  • cele edukacji matematycznej,
  • wybór treści z matematyki,
  • metody rozwijania pojęć matematycznych,
  • zasady organizowania edukacji matematycznej,
  • język matematyki.

2. Rozumowania matematyczne:

  • klasyfikacja,
  • rytmy,
  • analogie i algorytmy,
  • seriacje,
  • stałość liczby,
  • równoważność i transformacja.

3. Liczby naturalne:

  • liczenie,
  • porównywanie liczebności,
  • aspekty liczb,
  • własności liczb.

4.  Rachowanie:

  • dodawanie,
  • odejmowanie.

5. Stosowanie rozumowań matematycznych i liczb:

  • określanie tego, co prawdopodobne i nieprawdopodobne,
  • zbieranie, kodowanie i analizowanie danych,
  • całość i część całości.

​Zastanowimy się również, jak wprowadzać zadania z treścią.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

zgodnie z programem szkolenia.

Odniesienie do podstawy programowej: 

II. Edukacja matematyczna.

1. Osiągnięcia w zakresie rozumienia stosunków przestrzennych i cech wielkościowych.

2. Osiągnięcia w zakresie rozumienia liczb i ich własności.

3. Osiągnięcia w zakresie posługiwania się liczbami.

4. Osiągnięcia w zakresie czytania tekstów matematycznych.

5. Osiągnięcia w zakresie rozumienia pojęć geometrycznych.

6. Osiągnięcia w zakresie stosowania matematyki w sytuacjach życiowych oraz w innych obszarach edukacji.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:

9. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.

Prowadząca/y:

dr Małgorzata Skura

pedagożka, autorka programów oraz podręczników i poradników dla nauczycieli, dzieci i rodziców. Prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu pedagogiki przedszkolnej  i wczesnoszkolnej. Ekspertka w zakresie metodyki nauczania matematyki na pierwszych etapach kształcenia. Autorka programów edukacyjnych oraz podręczników szkolnych.

Michał Lisicki

psycholog, autor programów oraz podręczników i poradników dla nauczycieli, dzieci i rodziców. Prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu pedagogiki przedszkolnej  i wczesnoszkolnej. Ekspert w zakresie metodyki nauczania matematyki na pierwszych etapach kształcenia. Autor programów edukacyjnych oraz podręczników szkolnych.

 

Miejsce szkolenia:

on-line – Zoom

Osoby zarejestrowane, które potwierdziły swój udział i zostały zakwalifikowane, na dzień przed szkoleniem otrzymują od prowadzącego link do pokoju na Platformie Zoom.

Informujemy, że zakładanie konta w aplikacji Zoom przez uczestnika nie jest wymagane, ale zalecamy skorzystanie z wersji instalacyjnej zobacz pomoc

 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  7. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  8. Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  9. Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  10. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

80

Koordynator:

Joanna Aleksandrowicz grafika

Joanna Aleksandrowicz

specjalista ds. edukacji wczesnej

e-mail: joanna.aleksandrowicz@pcen.gda.pl

tel. 58 340 41 20

Zobacz serwis tematyczny PCEN: Wczesna edukacja