Wprowadzenie w świat grywalizacji. Gdy Słońce było bogiem cz.4

Adresaci:

nauczyciele fizyki z miasta Gdańska oraz powiatu: gdańskiego, kościerskiego i starogardzkiego (w przypadku wolnych miejsc dopuszcza się udział nauczycieli z innych powiatów województwa pomorskiego).

Termin:

30 maja 2023 (wtorek), godz. 17:30-19:00

Forma i czas trwania:

warsztaty,  2 godz. dydaktyczne

O szkoleniu / programie:

Ikonka on-line

Webinarium z elementami warsztatów ma na celu zachęcenie uczestników do wykorzystywania na lekcjach fizyki metody nauczania zwanej grywalizacją. Na czwartym, czyli ostatnim spotkaniu zostaną przedstawione wyniki pracy uczniów, którzy biorą udział w grywalizacji (to już ósmy miesiąc). W ramach podsumowania omówione zostaną także metody grywalizacji, wstępne wnioski ze stosowania tej metody.

Jest to czwarta część warsztatów z cyklu „Wprowadzenie w świat grywalizacji”, ale stanowi odrębną formę doskonalenia.

Warunki uzyskania zaświadczenia: 

udział w spotkaniu online przez min. 80% czasu jego trwania.

Odniesienie do podstawy programowej: 

wstęp do podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej.

 

Kształcenie w szkole podstawowej stanowi fundament wykształcenia. Zadaniem szkoły jest łagodne wprowadzenie dziecka w świat wiedzy, przygotowanie do wykonywania obowiązków ucznia oraz wdrażanie do samorozwoju. Szkoła zapewnia bezpieczne warunki oraz przyjazną atmosferę do nauki, uwzględniając indywidualne możliwości i potrzeby edukacyjne ucznia. Najważniejszym celem kształcenia w szkole podstawowej jest dbałość o integralny rozwój biologiczny, poznawczy, emocjonalny, społeczny i moralny ucznia.

Kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:

7. Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.

Prowadząca/y:

Tomasz Kacik grafika

Tomasz Kacik

Lider sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli matematyki, fizyki i informatyki w ramach projektu – Zdolni z Pomorza – wsparcie regionalne, nauczyciel doradca metodyczny ds. fizyki nauczycieli szkół ponadpodstawowych miasta Gdańska, powiatów: gdańskiego, kościerskiego i nowodworskiego

Miejsce szkolenia:

on-line – Zoom

Osoby zarejestrowane, które potwierdziły swój udział i zostały zakwalifikowane, na dzień przed szkoleniem otrzymują od prowadzącego link do pokoju na Platformie Zoom.

Informujemy, że zakładanie konta w aplikacji Zoom przez uczestnika nie jest wymagane, ale zalecamy skorzystanie z wersji instalacyjnej zobacz pomoc

 

Cena:

forma bezpłatna

Informacje organizacyjne:

Warunkiem zapisania się na szkolenie jest posiadanie konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN.
  1. Warunkiem zapisania na szkolenie jest posiadanie swojego indywidualnego konta w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN. Konto zakłada się raz – tutaj – i jest chronione indywidualnym hasłem.
  2. Przy rejestracji na kolejne szkolenia posiadacz konta loguje się tutajwybiera odpowiednią formę doskonalenia i potwierdza, klikając "Zarejestruj mnie". 
  3. Po zarejestrowaniu system wyświetla informację o przyjęciu zgłoszenia. Swój status można sprawdzić w widoku swojego konta – w sekcji "Moje szkolenia". 
  4. Na kilka dni przed szkoleniem koordynator prosi zarejestrowanych na liście głównej o potwierdzenie udziału w szkoleniu poprzez kliknięcie przesłanego linku na adres mail lub w sekcji "Moje szkolenia". 
  5. Każdy posiadacz indywidualnego konta po zalogowaniu w Systemie Obsługi Szkoleń PCEN ma bezpośredni dostęp do informacji o swoich szkoleniach w sekcji "Moje szkolenia" oraz możliwość modyfikacji danych – na granatowym pasku, w prawym górnym rogu ekranu.
  6. Uczestnicy, którzy wcześniej potwierdzili swój udział, najpóźniej na około 3 godziny przed rozpoczęciem otrzymują link do pokoju spotkań online – w swoim koncie w sekcji "Moje szkolenia" oraz w przypominającej wiadomości mail od koordynatora.
  7. Zalecamy udział w webinarium poprzez komputer stacjonarny lub laptop.
  8. Identyfikacja uczestnika webinarium (niezbędna do wydania zaświadczenia) następuje wyłącznie po jego adresie e-mail, podawanym podczas dołączania do spotkania, dlatego też prosimy o wpisywanie tego samego adresu, który był wykorzystany przy rejestracji na szkolenie. W przypadku wspólnego uczestnictwa w webinarium kilku osób, zaświadczenie będzie mogła otrzymać tylko jedna osoba, ta której adres e-mail zostanie podany w trakcie dołączenia do spotkania. Zachęcamy zatem do indywidualnego logowania się każdego uczestnika.
  9. Z względu na ochronę Państwa danych osobowych prosimy o nieudostępnianie w oknie czatu swoich danych, ani danych osobowych innych osób. Proponujemy podawanie samego imienia, ewentualnie inicjałów, bez pełnego nazwiska, ponieważ dane te będą widoczne dla wszystkich uczestników w oknie czatu.
  10. Po szkoleniu uczestnicy, których obecność została odnotowana w systemie przez koordynatora, otrzymują:
  • anonimową ankietę ewaluacyjną, której wypełnienie zajmuje ok. 5 min. (można ją wypełnić również w widoku swojego konta),
  • materiały – link do wersji elektronicznej (zgodnie z programem i ustaleniami z prowadzącym),
  • zaświadczenie w wersji elektronicznej – plik pdf do pobrania w koncie uczestnika 

ZAPLANOWANA LICZBA MIEJSC:

25

Koordynator:

Tomasz Kacik

Lider sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli matematyki, fizyki i informatyki w ramach projektu – Zdolni z Pomorza – wsparcie regionalne

e-mail: tomasz.kacik@pcen.gda.pl

Nauczyciel-doradca metodyczny ds. fizyki dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych miasta Gdańska, powiatów: gdańskiego, kościerskiego i nowodworskiego
Zobacz blog tematyczny doradcy metodycznego PCEN: Fizyka
strona projektu: Zdolni z Pomorza